Hírek

Megért az idő egy tisztességes Scout frissítésre

március 17., 17:44 Módosítva: 2024.03.18 09:19
45

Miután a Polarisnak köszönhetően újra életre kelt az Indian Motorcycles az utóbbi évtizedben, a Scout lett a márka beugró motorja. Akkoriban az akkor még nyomórudas Harley-Davidson Sportster ellenfelének szánták, és annál minden tekintetben modernebb volt, csak hát 2015 óta eltelt 9 kényelmes év. Ezidő alatt készült belőle kisebb, meg bobberesített fazon, na és a rosszfiúsított Rogue, de már rendesen megért az idő egy tisztességes ráncfelvarrásra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erős belépővel indított a Triumph a motokrossz-világbajnokságon

március 16., 17:00 Módosítva: 2024.03.16 17:09
11

November végére készült el a Triumph az első krosszmotorjával, amivel a gyártó egy egészen új területre merészkedett. A korai hírek még úgy szóltak, hogy a KTM kompetitív gépe lesz a kiindulópont, de a britek másképp döntöttek, és nulláról rakták össze, saját vázzal, saját blokkal, Ricky Carmichael és Iván Cervantes útmutatásai alapján.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb QJ túraenduró a láthatáron: SRT 600

március 15., 11:10 Módosítva: 2024.03.16 17:03
3

Bár ezek egyelőre nem hivatalos úton megerősített információk, a Cycle World Magazine által hivatkozott dokumentumok szerint hamarosan – akár már az idei évben – új modellváltozattal kísérti meg a középméretű túraendurókra vágyókat a QJ Motor.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új motorosbarát szalagkorlát a Balatonnál

március 12., 17:31 Módosítva: 2024.03.15 05:11
172

A Balaton déli oldalán, a Kőröshegyi völgyhíd közvetlen közelében 9 súlyos kimenetelű motorbaleset történt az elmúlt 15 évben a bálványosi bekötőút 400 méteres szakaszán. A Magyar Közút sajtóközleménye szerint ebből 4 volt halálos kimenetelű. Minden áldozat fiatal férfi volt, mindegyik baleset napos, száraz körülmények között történt, és akad valami, ami minden esetben megegyezik: a kiváltó ok, a sebességtúllépés.

Távolról sincs vége, olvasson még

190 lóerős KTM-átiratot készít a Brabus

március 10., 09:38 Módosítva: 2024.03.12 11:01
73

Tegye fel a kezét, akinek a visszafogottság és a kifinomult luxus jut eszébe, ha meghallja a Brabus nevet! Senki? Akkor szerintem nem kell túlmagyarázni, hogy mire számíthatunk annak fényében, hogy a német Motorradnál megjelent információk szerint újra motort készít az oligarchák kedvenc tuningcége, és persze ezúttal is egy KTM Super Duke-átiratot hegesztenek. Az előző is elég bitang lett, egy sor egyedi alkatrésszel, monoblock felnikkel és szomszédpusztító kipufogó-rendszerrel.

PHO BIKE DET brabus-1300r-22-frame #SALL #AEPI #V1
Távolról sincs vége, olvasson még

Egy jó ötlet: szerszám nélkül állítható lábtartók

március 9., 08:29 Módosítva: 2024.03.10 09:54
72

A motorozás macerás történet. Pontosítok: a jó motorozás macerás történet. Sokkal egyszerűbb egy autóba beülni, mert két mozdulattal beállítod az ülést, jó esetben egy újabbal a kormányt, és aztán hajrá. A motorozás meg eleve azzal kezdődik, hogy felveszed a rád, és a felhasználáshoz tartozó ruházatot, sisakot. Majd ráülsz a te tudásodhoz, felhasználási területedhez és testalkatodhoz való motorra, amit aztán jó eséllyel még magadra kell állítani. És akkor jön a csavarozgatás, állítgatás, alkatrészcserélgetés.

Távolról sincs vége, olvasson még

Prototípus maradt a Svartpilen 801

március 6., 15:31 Módosítva: 2024.03.17 17:56
8

Úgy volt, hogy tavasszal érkezik a Svartpilen (és mellé talán a Vitpilen) 901 – hát nem. Hivatalosan is leírták, 801 az a 901, és ez a nevezéktani különbség, valamint a kicsepegtetett kevés információ letisztázza a korábbi kérdést, hogy melyik KTM blokk kerül a nagy Pilenekbe. A válasz: az élénk, lelkes karakterű, 103 lóerős, 790-es lett a befutó.

Távolról sincs vége, olvasson még

4 éves, kilométerkorlátozás nélküli garit kínál a Kawasaki, de oda kell figyelni

március 6., 15:31 Módosítva: 2024.03.06 15:32
12

Visszamenőlegesen is érvényes fejlemény, hogy a 2024 legelső napja, azaz január elseje után forgalomba helyezett motorokra kinyújtja a garancia időtartamot a Kawasaki regionális disztribútora. A konstrukció egy 2+2 éves, kilométer korlátozás nélküli garanciából áll, de az alap gyári gari mellett a két éves hosszabbítás így nem jelent extra költséget.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rojtokkal büntet a limitált Harley

március 4., 17:20 Módosítva: 2024.03.19 06:27
47

Azt hiszem, hogy egy kicsit mindig féltük a napot, amikor a Harley-Davidson felmelegíti a nyolcvanas-kilencvenes évek legpusztítóbb cruiser divatját, a rojtokat. Hát megtörtént. A 2024-es Hydra-Glide Revival a gyártó múltidézőre pimpelt sorozatának, az Iconsnak a negyedik tagja, aminek a keretén belül évről évre egy-egy fontos modell dizájnelemeit hozzák vissza modern köntösben. A széria első tagja az Electra Glide Revival volt, ami gyöngyházfehér fejidommal és batyukkal hozta vissza a ‘69-es FL-t. Az idei évre jutó Hydra egy korábbi modellt, az 1949-ben bemutatott Hydra-Glide motort idézi meg, amiben a teleszkópos első felfüggesztés volt a truváj.

Távolról sincs vége, olvasson még

Májusban jön a jóárasított sportos setup a CFMoto 450SR-hez

március 3., 10:13 Módosítva: 2024.03.13 06:32
56

A sportosság viszonyítás kérdése. Az alapmodellhez képest sportosabb kivitelt kap a CFMoto idomokba burkolt négyötvenese. Az 450SR S tehát amolyan csúcsváltozat. Bár a kicsúcsosodást nem a teljesítményen kell számon kérni: az ugyanúgy az A2 jogosítvány kategória felső határértékét súroló 47 lóerő (9500-as fordulatszámnál), miközben 7600-nál rúgja a legnagyobbat, 39 Nm-t. Tehát a 270 fokos elékelésű sorkettőhöz érdemben nem nyúltak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Érkezik a Benelli TRK 552

február 29., 11:43 Módosítva: 2024.03.12 11:00
76

Már akkor azt hallgattuk, hogy majd így megy tönkre, meg úgy nem lesz tartós, és amúgy sem veszi meg senki, amikor 2015-ben a Benelli bemutatta a legnagyobb dobását, a TRK 502 prototípusát. Azután 2017-ben legördült a gyártósorról, azóta várjuk, hogy felrobban a kínai bomba, a modell pedig megérett az előrelépésre. Végtére is eltelt hét év.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy korszak vége: viszlát R1

február 29., 11:42 Módosítva: 2024.03.02 07:44
522

Nem azért van szükség kétszáz lóerős utcai sportmotorokra, mert azt halandó ember úgy ki tudja használni közúti körülmények között, hogy az akár csak gondolati síkon összeegyeztethető legyen az életben maradással. Sokkal inkább azért, mert egyfajta mércét állít. Egy literes sportmotoron nincs helye olcsóbb alkatrésznek, nem fér bele a picit szarabb fék, nem tűri a kicsit rosszabb futóművet, nem lehet olyan kompromisszumokat kötni, amik csak látszólag jók/kényelmesek. Egy Yamaha R1-hez már lehet és érdemes viszonyítani. Igazán kár, hogy a gyártó megöli.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Tiger Rally 660-nal a könnyű túraendurók irányába nyithat a Triumph

február 26., 16:23 Módosítva: 2024.03.17 16:27
11

Szemlátomást megnőtt a kereslet a raligépeket idéző, lehetőleg könnyű és valódi terepképességeket felvonultató túraendurók iránt. A Yamahának ott van a T7, az Apriliának a Tuareg, a KTM-nek a kisebb Adventure-ök.

2022 Triumph Tiger 1200 Teaser 002
Távolról sincs vége, olvasson még

Az Indian és a saját tökeit nyalogató házi macska esete

február 23., 09:14 Módosítva: 2024.03.08 06:29
13

Nem vagyok benne biztos, hogy az európai szemek azonnal kiszúrják az Indian új, különleges kiadású FTR-jén a különbségeket, pedig a differenciák a kiinduló modellhez viszonyítva dizájn természetűek. Ez valószínűleg azért van, mert nekünk nem mond sokat, hogy “Super Hooligan.”

2024-imc-ftr-rsd-two-bike-beauty-0032
Fotó: Indian
Távolról sincs vége, olvasson még

Tavasszal jön a 901-es Husqvarna Svartpilen

február 21., 10:31 Módosítva: 2024.03.07 09:20
35

Eddig sem titkolta a Pierer Mobility Group, hogy a sajátos karakterű 401-es Svartpilen/Vitpilen párost nagyobb hengerűrtartalmű motorblokkal is el akarják sütni. Bár 2019-ben rárobbantották a 701-es szériát a piacra, az akármilyen fun cucc is volt, egyhengeres, 75 lovas blokkjával végül kérészéletű modellként vonult be a történelembe. Felkészül: a 901-es széria. Itt az előfutár.

Távolról sincs vége, olvasson még

Közel 200 lóerős Triumph Rocket 3 készül

február 19., 11:32 Módosítva: 2024.02.22 10:00
138

A brit motoros médiában esett le az információ, hogy egy új, a korábbinál erősebb Triumph Rocket 3 készül Hinckley-ben. Az adatokat a svájci engedélyezési eljárásból túrták ki – vagy inkább küldték meg a megfelelő médiafelületeknek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvariálta az 1200-as Tigerek blokkjait a Triumph

február 17., 11:40 Módosítva: 2024.03.06 15:32
2

Frissítést kapott a 2024-es Triumph Tiger 1200 család mind a négy tagja. Bár a műszaki adatok szintjén ezt nem lehet utolérni, de egyrészt az off-road jellegű felhasználás, valamint a kényelmes felhasználás szemszögéből mégiscsak finomhangolás történt.

TRIUMPH-Tiger1200RallyExplorer MY24 CW4I0789 GE
Fotó: Triumph
Távolról sincs vége, olvasson még

Közzétették a Budapest Open Road Days programját

február 15., 10:17 Módosítva: 2024.02.16 12:08
219

A Budapest Open Road Days fesztiválon adja első budapesti nagykoncertjét az idén 35 éves Tankcsapda. A június 27-29 között megrendezésre kerülő fesztivál helyszíne Budapesten, a Műegyetem rakparton lesz a Petőfi híd és a Szabadság híd között. A motorozás rajongóit összefogó közösség, az Open Road Riders Community által szervezett márkafüggetlen motoros, családi és zenei fesztiválon összesen 13 programhelyszínnel és 4 zenei színpaddal várják a fesztiválozókat – közölték a szervezők a február 14-én megtartott program- és helyszínbejelentő sajtótájékoztatón Budapesten.

Távolról sincs vége, olvasson még

Zavarnak a széllökések? A Hondának van egy ötlete

február 15., 09:56 Módosítva: 2024.03.06 15:32
61

Egy olyan biztonsági technológián dolgozik a Honda, amilyet korábban még nem láttunk. Rendben, ez nem teljesen igaz: láttunk. Csak nem a motorozás világában, hanem az autó- és gamer iparban. A felvetett probléma az a jelenség, amikor a keresztirányú széllökések bizonytalanná teszik a motorkerékpár haladását. Ezt egészen biztosan te is érezted már, bizonyos körülmények között – pláne annak, aki még nem szokott hozzá – elég para tud lenni, ahogy a te akaratodon kívül megmozdul alattad a gép. Ugyanakkor tempó korrigálásával és motorkezeléssel ez a kellemetlen jelenség kezelhető.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezúttal Párizsban vizsgálják a motorok kitiltásának lehetőségét

február 13., 17:05 Módosítva: 2024.02.18 17:03

Érkezik a tavasz, a jó idő közelgő beköszöntével pedig nem csak a motoros, hanem a motorosokat célkeresztbe hozó szezon is megkezdődik. Mint minden évben – tegyük hozzá, nem alaptalanul – ezúttal is a kibocsátott zajon keresztül morzsolgatnák meg a kétkerekű közösség bőrnadrágban páncolt heréit. Üdítő frissesség, hogy nem a lesújtó kalapács erejével, hanem óvatosan, mintegy vitára érdemes lehetőséget közelítik meg a motorok kitiltásának témáját, felismerve annak súlyos hátulütőit.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha mindig is vágytál egy 48 hengeres Kawasakira, akkor most itt az alkalom

február 11., 13:52 Módosítva: 2024.03.04 12:01
38

Egy motorba nem kell sok henger vagy köbcenti ahhoz, hogy izgalmas legyen. Egytől négy hengerig elég széles a paletta, de egy-két hathengeres motor is előfordul a piacon, ám az ennél több ritka. Főleg, ha aránytalanul sok, mondjuk 48 hengerről beszélünk, mint ennél az egyedi Kawasakinál.

Távolról sincs vége, olvasson még

Na most akkor a motor színe tényleg fekete?

február 11., 06:40 Módosítva: 2024.03.06 15:32

Régi motoros bölcsesség, hogy a motor színe fekete. Nem csak esztétikai, hanem nettó balesetmegelőzési megfontolásból is szerencsésebb lett volna, ha ez a szemlélet nem épül be ennyire kiradírozhatatlanul a motorvásárlók fejébe. Hiszen mi is az a fekete? Az a felület, ami nagyon gyengén – minden más színnél gyengébben – veri vissza a látható fényt. Márpedig az általában jót tesz a motoros egészségének, ha a közlekedés többi résztvevője a lehető legkönnyebben érzékeli őt. Csakhogy ma már ebből kell dolgozni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új kisköbcentis platformon dolgozik a Honda

február 7., 12:13 Módosítva: 2024.02.20 11:15

Nem szokatlan a járműiparban, hogy a gyártók egymás piacait igyekeznek dézsmálni. Ezt csinálja most például a Kawasaki, akik a Honda Rebel 500 vásárlóit igyekeznek magukhoz csábítani az Eliminator 500-zal; az meg gyakorlatilag már elkoptatott frázis, hogy az adventure szegmens majd minden szereplője a GS BMW-k sütis tálcájáról próbál markolni. A Honda nem először célozza az indiai szereplőket, de az azért mégiscsak érdekes, hogy ezúttal konkrétan a Royal Enfield koncepcióját ültetik át magukhoz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem jött be az elektromos motor buli a Cake-nek

február 6., 16:46 Módosítva: 2024.02.07 17:00

Csődöt jelentett a svéd Cake elektromos motorokat gyártó vállalkozás. A márka ismertsége a hazai és a nemzetközi piacon is mérsékelt, ennek ellenére Szentkuti kollégánál járt már két kis gyösz, a Makka és az Ösa, de vannak kisebb terepgépeik is.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Ducati online konfigurátorral mért csapást a GDP-re

február 3., 14:51 Módosítva: 2024.03.06 15:32

Halál a munkaidőre jeligére remek játékkal lepte meg az álmodozókat a Ducati. Nem mondom, hogy forradalmi újdonság, de amikor egyszer csak azt vettem észre, hogy 40 perce klikkelgetem rá a különböző kiegészítőket hol egy Diavel V4-re, hol egy Multistrada V2-re, arra gondoltam, ez talán téged is hasonlóan jól fog szórakoztatni.

Távolról sincs vége, olvasson még