A Kawasakinál egyből két motor készült. Az egyik a hétköznapi vásárlóknak szánt ZX-6R, míg a másik a Supersport VB-re és egyéb bajnokságokra szánt versenygép homológ verziója, a ZX-6RR. Az apróbb különbségek mellett, az utcára szánt modellbe egy 636 köbcentis soros négyhengeres blokk került, míg a pályára szánt változatban egy 599 köbcentis, szintén négyhengeres, nagyon pörgős erőmű készíti a lóerőket, ezek szinte csak a lökettérfogatukban azonosak a tavalyi típusokkal.
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Kawasaki legfőbb célja új középkategóriás
sportmotorjával az volt, hogy minél jobban kidomborítsa a ZX-6R
sportos imázsát, mivel a típus korábbi verziója csak egy többcélú,
sportos hatszázasnak volt jellemezhető a kategória többi harapós
sportgépe mellett.
Azonban az újdonság a ZX-RR MotoGP versenygépre hasonlító külalakjával a legkeményebb 600-as sportmotor címére pályázik. Lássuk mi mindent talált ki ehhez a Kawasaki.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mind a két blokk
a hatszázas gépeknél jól bevált recept alapján épül fel,
négy henger, vízhűtés, 16 szelep, dupla vezérműtengely. Az
üzemanyag keverékképzését már elektronikusan vezérelt
benzinbefecskendezőre bízták. A karburátorok lecserélését követően
a szívótorkok átmérője 38 mm-re növekedett. A gyorsabb, 32 bites
központi számítógép programozása révén részterhelésnél is lágy
gázreakciókat garantál a gyártó. A rövidebb, könnyebb
gyújtótekercseket a gyújtógyertyába integrálták, valamint a
gyújtásrendszer kapott egy pontosabb gyújtási időpontokat garantáló
23 fogas jeladót. A hengerfejet teljesen átalakították, így most 10
mm-rel rövidebb, könnyebb és sokkal kisebb lett. Az áttervezték a
szívócső formáját, ettől gyorsabb az üzemanyag áramlás.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A szelepek nagyon szűk, 25 fokos szögben állnak
egymáshoz képest, ezáltal igen nagy méretű, 27 mm-es szívó, és 22.6
mm-es kipufogó szelepek alkalmazására nyílt lehetőség.
A szívószelepek rugói új eljárással, ovális alakú huzalból
készülnek. Ezek könnyebbek és erősebbek, mint a hagyományos
szeleprugók, és biztosabbá teszik a szelepek vezérlését magas
fordulatszámokon is. A vezérműtengelyek bütyökprofiljai szintén a
felsőbb fordulatszám régiókra vannak kihegyezve. Vadonatúj a
rövidebb vezérmű lánc, és a könnyített láncvezetők.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A dugattyúkat hűtő olajcsatornák fúvókái
közelebb kerültek a dugattyúkhoz, amely jobb hűtést és kenést
eredményez.
A teljesen alumíniumból készült hengerek szoknyáiból 5
millimétert faragtak le a motorszobrászok. Az új váltóban a 3.,
4., 5. és 6. sebességek fokozatai jóval rövidebbek, és ez sokat
segít a versenypályán a megfelelő fokozatválasztásban. A
hűtőradiátor mérete és súlya egyaránt csökkent, így
aerodinamikailag jobban elhelyezhető a motor elején. Ráadásul egy
jobb hatásfokkal dolgozó hűtőventillátort is kapott a rendszer. A
légszűrőbetét anyagát olajozott habszivacsról olajozott papír
anyagra cserélték ki.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A könnyebb kipufogórendszer az átdolgozott
leömlőkkel a minél jobb gázáramlást szolgálja. A hátsódob ezentúl
nem alumíniumból, hanem rozsdamentes acélból készül, és a Kawasaki
KLEEN elnevezésű katalizátor rendszere tisztítja benne a káros
égéstermékeket. A KCA révén pedig friss levegő kerül a kipufogó
szelepeken át távozó gázokhoz, csökkentve annak káros anyag
koncentrációját.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A teljesen új alumínium váz kivételesen erős,
stabil, és nagyfokú torziós merevséggel rendelkezik. A hátsó
lengővilla bekötési pontja kissé előrébb került. A lengővilla
valamivel hosszabbra sikeredett, mint az elődé, de könnyebbé vált.
A váznyaknál a légbeömlő nyílását alakították, ez a megoldás
javítja a túlnyomásos Ram-Air rendszer hatásfokát, és egyben
csökkenti a súlyát. Nem mellékes hatása, hogy ezáltal
kisebb első homlokfelület tervezhető a motorra, csökkentve a
légellenállást. Az új hátsó segédváz könnyű alumínium
ötvözetből készült. A kormányfej csapágy golyós kivitelben került
beépítésre, a minél könnyedebb kormányzás érdekében.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A teljesen beállítható első futómű 41 mm
belsőcső átmérőjű, fordított teleszkópvillákból épül fel. A
javított csillapítási jelleg fokozza a kormányzás visszajelzését. A
versenypályáról átvett alsó bekötési ponttal szerelt Uni-Trak hátsó
futómű sokkal lágyabb vezetést tesz lehetővé. A hátsó rugóstag
nitrogén gázzal töltött kiegyenlítő tartállyal rendelkezik, és
minden irányban teljesen beállítható. Opcionálisan rendelhető a
hátsó rugóstaghoz különféle méretű hézagoló alátét, ezzel a motor
hátuljának magassága szabályozható.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Utcai széria gépeken eddig nem látható,
radiális felépítésű, 4 dugattyús féknyergek kerültek a félig
úszóágyazású, 280 mm átmérőjű első acél féktárcsákra. A 4
független fékbetét féknyergenként javítja azok kopási
tulajdonságát, és fokozza hő ellenállási képességüket. A hátsó
féknyereg közvetlenül a lengővillára van csatlakoztatva, ezzel
leegyszerűsödött a szerkezet kitámasztása. A hátsófék pedáljának
mozgási útját megváltoztatták a jobb kontrollálhatóság miatt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A könnyebb első és hátsó kerekek miatt csökkent
a rugózatlan tömeg, amely jótékony hatással van a motor kanyarodási
tulajdonságára. A hátsó felni 5,5, az első 3,5 col széles. A
gumiméret megegyezik a tavalyi modellével, előre 120/65 ZR 17,
hátulra 180/55 ZR 17 abroncsok kerültek, országonként változó
gumitípussal.
![]() |
|
![]() |
![]() |
MotoGP stílusú idom és hátsó traktus
összetéveszthetetlen versenygépformát kölcsönöz a motornak.
A borítás alacsony légellenállást, az új középponti légbeömlő
nyílás és a vágott szemű, dupla első fényszórók nagyon agresszív
kinézetet biztosítanak. Az ülőhelyzet eléggé versenypálya
orientált. A kormány, ülés, lábtartó hármas elhelyezkedése ideális
a pályára, egy gyors motorozáshoz, azonban utcára a már kissé kézen
álló testhelyzet kompromisszumokat kíván. Az ergonómiailag
megformált ülés és tank megengedi a pilótának, hogy teljesen a
motorhoz simuljon. Végre széria a lengővillára szerelt hátsó
sárvédő, amely a motor hátsó-alsó traktusát segít tisztán tartani.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Teljesen új a műszerfal, amelyben egy
fordulatszám- és sebességmérővel kombinált központi LCD kijelző,
egy
váltást jelző lámpa, egy
köridő számláló, hőmérő, óra, kilométer számláló és egyéb
visszajelző lámpák kaptak helyet. A fordulatszámot egészen egyedi
módon, egy körbefutó LCD oszlop segítségével jeleníti meg a műszer.
A hátsó lámpa LED-ekből áll, amelynek fénye igen jól látható, kis
méretű, könnyű, és jól néz ki. Az egy darabból esztergált alumínium
kormánycsutkák könnyebbek, és némileg hátrébb állnak, mint az előd
modellé.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A ZX-6R fent említett tulajdonságai mellett az RR modell további
speciális jellemzőkkel bír. A furat/löket aránya megváltozott
(66x43.8 mm-ről 67x42.5 mm-re), a jóval rövidebb löket nagyobb
fordulatszámokat engedélyez, és ezáltal tovább fokozható a motor
teljesítménye. Három olajgyűrűs, kovácsolt dugattyúkat kapott az RR
blokkja, amelyek egyenként 5 grammal könnyebbek a sima változathoz
képest. A főtengelyt újraegyensúlyozták az RR hajtóművében, hogy
jobban illeszkedjen a rövidebb lökethez és a könnyebb dugattyúkhoz.
A kuplungba egy nyomatékszabályozó került beépítésre, hogy
megelőzze a hátsó kerék blokkolását kemény visszaváltásoknál. A
programozható központi egység a versenykittel érkezik. Ebben kaptak
helyet a megerősített kuplungtárcsa rugók és alátétek. Állítható a
hátsó lengővilla csatlakozási pontja, hogy a különféle
pályajellemzőkhöz lehessen hangolni a gépet. A kormány
lengéscsillapító bekötési pontja is a vázra került.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A ZX-6R háromféle színben lesz kapható. A hagyományos
Kawasaki zöldben, fekete metálban, valamint világoskékben. A ZX-6RR
kizárólag a Kawasaki zöldben vásárolható meg, reményeink szerint
minél hamarabb kis hazánkban is. Ára valószínűleg magasabb lesz az
eddig megszokott középkategóriás sportgépek áránál, hasonlóan a
többi 2003-as 600-as újdonsághoz, mivel a rengeteg technikai
újítást és jó felszereltséget a vásárlóknak kell megfizetniük.
Technikai leírás:
Motor: négyhengeres, soros, négyütemű, vízhűtéses, DOHC, 16
szelep
Lökettérfogat: 636 cm3 (ZX-6R), 599 cm3 (ZX-6RR)
Furat x löket: 68.0 x 43.8 mm (ZX-6R), 67.0 x 42.5 mm
(ZX-6RR)
Sűrítési viszony: 12.8:1 (ZX-6R)
Üzemanyag ellátás: elektronikusan vezérelt
benzinbefecskendező
Szívótorok átmérő: 38 mm
Olajozás: nedves karteres kényszerolajozás, 4 liter kenőolaj
Gyújtás: digitális
Indítás: elektronikus önindító
Kipufogó: 4-2-1 rendszerű, kipufogószeleppel
Sebességváltó: hatfokozatú, mechanikus, lábkapcsolású
Sebességváltó fokozatok áttételei:
2.923/2.055/1.722/1.450/1.272/1.153
Primer hajtás: fogaskerekes
Szekunder hajtás: "O" gyűrűs lánc
Kuplung: több tárcsás, olajfürdős
Első futómű: 41 mm belsőcső átmérőjű, felfordított
teleszkópvillák, beállítható húzó és nyomófokozati csillapítással,
valamint rúgó előfeszítéssel
Hátsó futómű: Uni-Trak rendszerű felfüggesztés, gáztöltésű
rugóstaggal, fokozatmentesen beállítható húzó és nyomófokozati
csillapítással, állítható rugó előfeszítéssel
Gumiabroncsok: elől 120/65 ZR 17 (56W), hátul 180/55 ZR 17
(73W)
Fék elől: dupla, részben úszóágyazású, 280 mm átmérőjű
féktárcsák, radiálisan felszerelt, 4 dugattyús féknyergekkel
Fék hátul: egyetlen 220 mm átmérőjű féktárcsa, egy dugattyús
féknyereggel, lengővilla kitámasztással
Akkumulátor: 12 V, 8 Ah
Első világítás: 12 V, 2 darab 55/55 W izzóval
Hátsó világítás: 12 V, 0.5/3.8 W LED izzókkal
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.