Flexszel játszani
Teszt: Husaberg FE 450 és FE 570
Adatlap Husaberg Fe450 2008 (450)
- Hengerűrtartalom: 450 cm3
Adatlap Husaberg Fe570 2008 (570)
- Hengerűrtartalom: 570 cm3
A második fordulóban a kisebbik Husaberget, az FE 450-et kaptam. Mérete, tömege és felszereltsége ugyanaz, mint a nagytestvérnek, csupán viselkedése kiszámíthatóbb és ereje marad el az 565,5 köbcentistől. Nekem ez a verzió kedvezett, kiszámíthatóbb, kevésbé versenyszerűek a reakciói. A szűk szlalomozás közben kifejezetten előnyös a kisebb blokk, nem annyira harapós, kevesebb tapasztalattal könnyebb vele motorozni. Természetesen a 985 milliméteres ülésmagasság nem könnyítette meg a lassú manőverezést, de hát ez egy ilyen stílus, szokni kell, vagy meg sem próbálni.
A krosszpályás csapatást kifejezetten élveztem, képes voltam figyelni azokra az apróságokra, amelyek különbözővé teszik a Husaberget a konkurenciától. Az irányíthatóság tényleg kivételes, elég rágondolni a helyes irányra, és a motor már megy is, átvágva kövön, vízen és ágakon. Terepen létkérdés a pontos fék: a kar milliméterenkénti behúzására növeli szorítását a Brembo a 260 milliméteres tárcsán; bárcsak több utcai motoron lenne ilyen jól adagolható berendezés.
Akárhol vizsgálódunk, nincsen olcsó vagy annak tűnő alkatrész. A KTM-eknél megszokott minőséget még magasabb mércéhez igazították. Nemcsak a jóság, hanem a tiszta ész is öröm, amivel az egész konstrukciót megtervezték. A fárasztó körök után érdemes volt megnézni a nemzetközi brigádot: egy-egy szakadt dressz, sár mindenhol és mindenkin. A vélemény szinte egybehangzó: elsőosztályú a WP futómű, pillekönnyű a váz, és végre egy blokk, ami nemcsak erős, hanem elrendezésével a motorozást is segíti. A szabad hasmagasság egyedülálló, 39 centire nőtt, a fektetett henger miatt a szívócsonk is magasabbra mutat, ami nagyobb gázlómélységet engedélyez.
Elfáradt a karom, vetkőzés nélkül tudtam, hogy combom legalább olyan kék, mint a gép idomai. A zsibbadás és a merev izmok ellenére világos volt, hogy menni kell, komoly lecke a terepezés a Husaberg FE-vel. A svédek, izé, osztrákok húsz év után ismét felforgatták a piacot – remélem egy hosszú téli estén terveznek a blokk köré egy utcai motort is – Skillingaryd helyett immár Mattighofenben.
Műszaki adatok:
Husaberg FE 450 és FE 570 – 2008Motor: egyhengeres, négyütemű, négyszelepes , 449,3/565,5 köbcenti
Furat/löket: 95/63.4 mm, 100/72 mm
Kompresszió: 11,8 : 1
Váltó: 6 fokozatú
Üzemanyag-ellátás: Keihin befecskendező
Kenés: két olajpumpa
Kuplung: olajban fürdő, többtárcsás
Váz: dupla bölcsőváz 25CrMo4
Hátsó segédváz: keresztmerevítéses polietilén
Kormány: Magura, alumínium, Ø 28/22 mm
Első felfüggesztés: WP fejre állított villa, Ø 48 mm
Hátsó rugóstag: WP-PDS
Rugóút első/hátsó: 300/335 mm
Fékek első/hátsó: 260 mm/220 mm tárcsa
Kerék első/hátsó: 1,60 x 21" DID/2,15 x 18" DID
Gumiabroncs első/hátsó: 90/90-21"; 140/80-18"
Tengelytáv: 1475 ± 10 mm
Szabad hasmagasság: 390 mm
Ülésmagasság: 985 mm
Üzemenyagtartály: 8,5 l
Száraztömeg: 114 kg
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.