Reszkess csupasz japán!

2006.12.04. 16:17

Az Aprilia mindig is jó vázakat faragott. Az SL750 gyönyörű formájú, az RXV/SXV gépeknél megismert eljárással készülő acél térhálós csőváz és alumínium alsó segédváz kombinációját kapta. A rövid blokk lehetővé tette a mérnökök számára, hogy kompakt motort tervezzenek köré. Ezt segíti elő az oldalra kihelyezett rugóstag, így marad elegendő hely az ülés alatt kivezetett kipufogódobok elrejtéséhez. Az erősített, alumínium hátsó lengővillát úgy tervezték, hogy a rugós tag miatt féloldalasan keletkező vázfeszültséget helyesen tudja kezelni.

A futómű az első terveken még teljesen állíthatóként szerepelt. A szériamodellbe előre egy 43 mm belsőcső átmérőjű fordított teleszkópvilla pár került, amely kovácsolt alu konzolokat kapott a radiális féknyergek felfogatásához. Viszont egyáltalán nem állítható. Az alsó villahíd alumíniumöntvény, a felső pedig kovácsolt, eloxált alumíniumból lett legyártva. A hátsó rugóstag követlen kapcsolódik a lengővillához. Itt már állítható a rugó-előfeszítés és a húzófokozati csillapítás. Méretre nem nagy a motor, sőt súlyban is tartja a lépést versenytársaival. Szárazon 189 kg tömeget kell lendületbe hoznunk a 810 mm magas ülésből manőverezve.

A fékekből a legjobb jutott az SL750-re. A dupla, 320 mm átmérőjű első féktárcsa az RSV 1000R és Tuono 1000R gépekről ismerhető már. A féknyergek elöl radiális kivitelűek, négydugattyúsak és fémhálós fékcsővel szerelték fel őket gyárilag. Hátra egy 240 mm átmérőjű féktárcsa került kétdugattyús féknyereggel. Az elöl hat, hátul öt osztottküllős alumínium kerekek a nagyobb Aprilia sportgépek kovácsolt OZ felnijeit idézik. Előre 120/70-17, hátra 180/55-17 méretű sportos abroncsokat húztak a Shiverre. A hátsó felni hat colos, így aki divatos, széles abroncson szeret közlekedni, az 190-es gumit is rakhat rá.

A Shiverbe a mostanság kapós, analóg fordulatszámmérő és digitális sebességet mérő óra kombinációja került. Minden adat a két érpáron kommunikáló CAN rendszeren halad át. A műszeregység nem csak a jeleket veszi a szenzoroktól, hanem egy öndiagnosztikai rendszer vezérlőegysége is egyben. A funkciói közt a bal kormánymarkolaton elhelyezett kapcsolóval navigálhatunk. A műszerfal megvilágítása fehér az analóg részen, vörös a digitális területen, és a fényerő végre állítható. A kónuszos alumínium kormány a Tuonóról származik. Az egymás alatti fényszóró elhelyezést már láthattuk más motorokon, itt sem mutat rosszul.

Az SL750 Shiver mindent tud, amit manapság egy középkategóriás naked bike-nak tudnia kell. A siker egyetlen kérdéses pontja az ár, míg a végső ítéletet a gyakorlati teszt mondja ki a motorról. A hírek szerint 2,3 millió forint körüli összeget kérnek majd érte eleinte. Ha az Aprilia jó szokásához híven ezt egy kicsit megakcióztatja, belekalkulálva az 5 év garanciát, remek vétel lesz a csupasz formákat kedvelő motorosoknak, és ádáz ellenfél az ugyancsak megújult japán naked-hadnak.

Műszaki adatok:

Motor: négyütemű, 90°-os, V2-es, vízhűtéses
Furat x löket: 92 x 56,4 mm
Lökettérfogat: 749,9 cm 3
Kompresszióviszony: 11:1
Max. teljesítmény: 95 LE 9000 1/min-nél
Max. nyomaték: 80,9 Nm 7000 1/min-nél
Keverékképzés: elektronikusan vezérelt üzemanyag-befecskendező
Váltó: hatfokozatú
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős, mechanikus működtetésű
Váz: térhálós acélváz, aluminium segédváz
Első futómű: 43 mm-es fordított teleszkópok, 120 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: aluminium lengővilla, állítható előfeszítésű és csillapítású rugós tag, 130 mm-es rugóúttal
Fékek: elöl dupla 320 mm-es átmérőjű úszóágyazású féktárcsa, négydugattyús féknyergekkel, hátul 245 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel
Kerekek: alumíniumöntvény, 3,50x17" elöl és 6,00x17 hátul
Gumik: elöl 120/70 ZR17, hátul 180/55ZR17
Méretek (HxSzxM): 2066 x 815 x 1132 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Tengelytáv: 1449 mm
Utánfutás: 109 mm
Villaszög: 25,7°
Száraz tömeg: 189 kg
Üzemanyagtank térfogata: 15 liter

Az oldalról ajánljuk

Megérkezett a V4-es Ducati XDiavel is
  • Hírek

Megérkezett a V4-es Ducati XDiavel is

A V4 jó, a V4-et mindenki szereti, de mit nyernek vele az XDiavelisták?

február 14., 14:01
18 évre ítélték a pedofil motorversenyzőt
  • Hírek

18 évre ítélték a pedofil motorversenyzőt

Connor Behan az Man korábbi indulója mindössze hét éves kislány ellen követett el bestiális erőszakot.

február 13., 10:13
A Hondáé a motorpiac 40 százaléka, az MV Agusta pedig újra orosz kézben
  • Hírek

A Hondáé a motorpiac 40 százaléka, az MV Agusta pedig újra orosz kézben

40 százalék az annyi, mint 20,2 millió motorkerékpár világszerte.

8 órája