Amikor a KTM felvásárolta a BMW-től a Husqvarnát, az SWM nem kellett az osztrákoknak, és végül volt Husqvarna dolgozók kezébe került, így lett a korábbi Husqvarna alkalmazott Ampelio Macchiból az SWM vezérigazgatója, aki bejelentette, hogy idén hatezer darabra szeretnék felfuttatni a gyártást - vagyis ott folytatják az egykori offroad márkát, ahol a Cagiva abbahagyta.

A modelljeik a BMW korszak előtti Husqvarna technikára épülnének, tehát az egykori Cagiva-csoportos alapokat fejlesztenék tovább. Az új üzemet és a projektet a helyi önkormányzat és a szakszervezetek is támogatják, valamint felbukkant egy kínai finanszírozó, a Shineray Group is.

A honlapon tíz modell és egy tanulmány található 125 és 650 köbcenti között, és amelyiknél nem valamilyen kínai léghűtéses blokkot látunk, ott a régi Husqvarna egyhengeresek köszönnek vissza, például nem kell nagy fantázia, hogy az SM 500 R-ben felismerjük a Husqvarna SMR 510-et.

Amit nem az egykori Husqvarnákból használnak fel, azt kínából szerzik be, és a három, full kínai klasszikus modellt leszámítva az összeszerelés is Olaszországban történik. Az MV Agusta központjától egy köpésre lévő üzemben jelenleg hatvanan dolgoznak, és a tervezést is a helyszínen történik.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.