Kedves Nepperűző,
90%-ban városi használatra keresek használt motort. Megtetszett a 2005-ös Piaggio Beverly, inkább az 500-as.
Mire kell figyelni vásárlás során? Sajnos nincs túl sok népítélet a motorról. Hasonló árkategóriában szívesen veszek más ajánlást is, korlátlan A-s jogosítványom van.
Köszönettel
Dani

Kedves Dani!
A Piaggio 2003 óta rengeteg bőrt lehúzott a Beverly-ről, van sima Beverly, van Tourer, Cruiser illetve 250-es, 300-as, 400-as (ez ritka) és 500-as. Szerintem a 300-as a legjobb, mert 70-80-ig pontosan úgy megy, mint az 500-as, mivel vagy 50 kilóval könnyebb, így takarékosabb és kezesebb. Viszont téged az 500-as érdekel, így koncentráljunk arra.
Az ötszázas blokkból két fajta van, az egyik a szimpla, a másik a dupla gyertyás, az utóbbi először a Beverly Cruiserben mutatkozott be, a dupla gyújtáson kívül pár köbcentivel nagyobb (460 helyett 493), illetve hoz egy két plusz lóerőt és Newtonmétert a házhoz. Az viszont közös mindegyikben, hogy az ülés alatt elég kevés a hely, egy zárt sisak be sem fér, szóval érdemes olyat venni, amin ott van a színre fújt hátsó doboz.
Az 500-asokkal elég jól lehet túrázni is, ne, probléma nekik a 140-es tempó, hosszú út is bevállalható velük.
A külföldről behozott Beverly-k zömében sérülten jönnek hozzánk, és jellemzően a jobb oldali taposó sérült, ami emiatt bontottan gyakran annyiba kerül, mint a gyári, vagyis kb. 15-20 ezer forintba. Ezek és az élvédők olcsók, a kesztyűtartó viszont drága, tehát ha az sérül, akkor már zsebbenyúlós a történet.
Vásárlásnál mindenképpen ellenőrizd az első villát, mert ha sérül, akkor azt csak egyengetik, a csere alsó hangon 120 ezer lenne, azt pedig a nepperek nem lépik meg. Ugyanígy ellenőrizendő a kormánycsapágy, illetve a hűtő és az első kerék közötti távolságot is érdemes figyelni - ha sérült a hűtő, akkor jó eséllyel balesetes volt a darab. Egy új hűtő 80, a cseréjéhez pedig nagyon durván szét kell bontani a robogót. A Beverly 500 típushibája a vízpumpa, aminek cseréje kb. 50 ezer forint.
Érdemes a hajtásszíjat is ellenőrizni, illetve figyelni a hajtás zajaira - ha ezek rendben, akkor valószínűleg karban volt tartva. És legyenek meg a gyári kulcsok, különösen a barna mesterkulcs, különben gond adódhat az immobiliserrel.
Az öreg ötszázasokon előfordul, hogy rángatva mennek, olyankor az elektronikus AC a hibás. Van, ami javítható, van amit cserélni kell - erre oda kell figyelni, mert 60 és 120 ezer forint között mozog az új, a javítás pedig 20 ezerből kijön.
Üdv:
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.