
Helló Nepperűző!
Japán belpiacost max. 450k-ért? Egyáltalán szabad ilyet venni? Magánszemélytől, vagy az ilyesmivel foglalkozó cégektől? Vagy inkább felejtsem el?
Friss a jogsim, alapvetően azért vizsgáztam le, mert a városban szeretnék motorral járni. Néha azért kipróbálnám azt is, hogy milyen túrázni, ezért a 125-ösök kiesnek, talán 250-es, de inkább 400-500-as gépet szeretnék. Mivel nem bohóckodni akarok, a choppereket kizárnám, de minden más jöhet. A budget cirka 400-450 ezer forint, és akkor még marad valamennyi az azonnal szükséges dolgokra, pl. gumi, láncszet, ha kell. Azon törtem a fejem, hogy a japán belpiacosok is megtennék, de nem tudom, mennyire kell tőlük tartani. Vagy ne kísérletezzek?
T. Jani
Kedves Jani,
belpiac és belpiac között is van bőven különbség, mert léteznek olyan motorok, amelyek tök ugyanolyanok, mint mondjuk az európai megfelelőjük, pl. ilyen a Yamaha Fazer 400 vagy a 400-as Diversion. Ilyesmit szerintem minden gond nélkül megvehetsz, lesz hozzá alkatrész, ha kell. Más kérdés, hogy a belpiacosokhoz egyébként is beszerezhetők az alkatrészek, akármilyen meglepő, de a gyári importőröktől is, vagy ha onnan nem, például a Red Barontól. Tehát annyira nem is kell félni.
Más kérdés, hogy arra, amire neked kell, nem elég-e mondjuk egy Kawasaki ER-5, vagy egy Honda CB 500, ezeknek már a teljesítménye is megfelelő, és tényleg semmi rizikót nem hordoz a megvásárlásuk, teljesen normális csupasz motorok, ráadásul tartósak is. Vagy ha ragaszkodsz hozzá, a CB 500 fejidommal is akad néha a piacon, CB 500 S néven. Szerintem egy japán gyártású Suzuki GS 500-zal is simán jól járhatsz, bár ezek kicsit túlárazottak a piacon. Ennek az európai – pardon, spanyol - verziója már nem ugyanaz a minőség.
A japán belpiacról azért sem beszélnélek le, mert igazi gyöngyszemek is akadnak köztük. Mondjuk egy XJR 400 vagy egy CB 400 SuperFour is remek vétel, de csakis akkor, ha elfogadható állapotú. Egy kirepedezett szívócsonk, vagy egy elhalt remek állatható Öhlins gátló agyon tudja vágni az élményt. Mármint az áruk. Mivel ebben az árkategóriában már nagyon vegyes a gépek műszaki állapota, alaposan meg kell őket nézetni egy hozzáértővel. Amit viszont semmiképp se vegyél, ezek az apró, szétforgatott, sornégyes kettőötvenesek (Bandit 250 és társai), mert ezek ennyi évesen már akármilyenek lehetnek, mivel a normális haladáshoz is szét kell forgatni szegény pici motort.
Hajrá!
Nepperűző
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A szuperbrutál Harley-Davidson, amiről az Euro5+ miatt lemaradunk
A Harley-Davidson CVO Road Glide RR-ben nem vicc a két "R" betű. Csak éppen nekünk nem lesz hozzá semmi közünk.
- Hírek
Új Moto Guzzi V7 Sport 2025-re: 67 lóerő, IMU és dupla tárcsafék
Túlzás lenne sportosnak hívni a V7 Sportot, de az új villák, a radiálisan rögzített dupla Bermbók és a hajszálnyi erőnövekedés mégis jelent valamit.
- Hírek
Sportos cruisergumi a nagytestűekhez
A Pirelli Diablo Powercruiser pontosan az, ami: nagy tömeghez és a világ összes nyomatékához tervezett, de hegyes profilú gumi.
- Hírek
Sorhármas Benelli? Jöhet! Automata? Hááát...
Jó, igazából a QJ Motor szabadalmaztatott sorhármas motort, de a Benelli hagyományokat nyilván hülyére fogják lovagolni vele.