Minden rendben, mégsem jó
Kedves Doki!
Adott egy 2008-as NRG Extreme 50-es robogó. Nem indul. Sehogyan sem. Üzemanyag van, olaj van, karbi ultrahangosan kipucolva, olaj- és üzemanyagcsövek átnézve, cserélve, hengerbe jut üzemenyag, kompresszió van. Új gyertya, tavaly cserélt gyertyapipa, szikra van. Bendix működik, önindító önindítana. Kábelek átnézve. Új generátor, új elektronika is kipróbálva. Féktisztító hengerbe történő befújására sem csinál semmit.
Hibaként azt produkálta, hogy egyenletes haladásnál egyszercsak teljesen megállt, azonnal nullára esett a fordulat, mintha elment volna a gyújtás. Beindítani már nem sikerült, haza kellett tolnom. Ismerős szerelő tanácstalan, nekem meg jelenleg van egy 100kg-os levélnehezékem.
Van valami ötleted?
Előre is köszönöm a segítséget.
Péter

Szia Péter!
Igen, van ötletem, konkrétan az, hogy valamit rosszul néztetek át, illetve amiről azt gondoljátok, hogy jó, mégsem jó. Ilyen lehet például a kompresszió alatt nem átugró szikra, tehát a kicsi szikra intenzitás, esetleg a gyújtás időpontja nem megfelelő, a főtengely jeladó hibája miatt. Az is lehet, hogy hiába tiszta a karburátor, itt van valami baj, bár akkor a féktisztítós belocsolásra legalább pöffenne.
Én elsősorban elektromos hiába gyanakodnék, például trafó részleges zárlata, vagy valami hasonló.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.