Érdekes tény a csapágyról
Helló!
Lenne egy olyan problémám, hogy egy hajtókarcsapágyat kellett kicserélnem egy régi 83-as Suzuki GS650G Katanán. Rendeltem is, utánanéztem a méretezésnek. Szinkód oké, tudnak is szerezni. Nos, ma megékezett, csak van rajta egy furcsaság.
A rendelt csapágyon nincs olajzó furat. A motorban lévőn pedig van.
A sematikus ábrán van furat. A csapágy képén viszont nincs.
A csapágyat magyar Suzuki márkakereskedéstől rendeltem, így bízom benne, hogy ők sem tévedtek, meg a számok is stimmelnek. Mivel régi motorról van szó, így érdeklődnék, esetleg házilag szoktak-e bele fúrni? Válaszodat előre is köszönöm.
Gábor
Kedves Gábor!
Aggodalomra semmi ok, jól van ez így. Akkor szokott a csapágycsésze furatolt lenni, ha az olajat át kell vezetni rajta a sikló felülethez. Itt azonban a forgattyúcsapon keresztül kell az olajat megkapnia, így a csésze mögé nem kell vezetni. A nyugvó csapágyaknál szokás átvezetni, mert ott a blokkból jön az olaj és a furaton vezetik át a csap és a csésze közé.

Egyébként is, házilag kifúrni a csapágycsészét deformáció és sérülés nélkül nem lenne egy egyszerű feladat, még többrétegű csapágycsésze esetében sem.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.