
Tisztelt Motordoki!
Nekem van egy simson s51-es. A henger 90ccm nyomatékos 2 felömlős és a csuszás megfékezésére dupla rugó van a kuplungon.
Egész idáig nagyon jól működött igaz kicsit kemény a kuplung. Most egyszerre nem emel ki illetve csúszik is.
A váltás nagyon nehéz ragadnak a sebességek főleg az 1-es, behúzott kuplungnál kúszna a motor, az alapjáratot lefullasztja, ha próbálok állítani a kuplungon akkor csak azt érem el hogy elkezd csúszni a kuplung de ugyan úgy nem emel ki rendesen!!
Ez hogy lehetséges??
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: Szokodi Zoltán
Kedves Zoltán!
Ez úgy lehetséges, hogy a kuplung lamellák, valószínűleg a köztes fém lamellák görbék és a kuplung behúzásakor sem távolodnak el annyira, hogy ne forgassák a váltót, ne vigyenek át erőt. Amikor meg ráállítasz a kuplungra, akkor meg már annyira kezd kiemelni, hogy semmi erőt nem tud rendesen átvinni, hanem megcsúszik. Azonban ebben az esetben is, behúzott kuplungnál, teljes kiemelés közben is még erősen érintkeznek a lamellák és erőt visznek át.
Ez is lehet egy lehetőség, valamint széttört kopó lamella is okozhatja ezt, amely be van ékelődve a többi közé.
Szétszedéskor azonnal látszani fog.
Üdv.
Motordoktor
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.