A gerinctörés gyakori
A hillclimb, vagyis a hegyre kapaszkodó motorversenyzés jóformán egyidős az amerikai motorgyártással. Már a század első évtizedében ezzel szórakoztak az unatkozó ifjak. Ahogy nőtt a gépek teljesítménye, úgy öltött egyre komolyabb formát a hobbi – szép lassan sportággá vált.
Máig népszerűek a V2-es gépek, a versenyzők kedvelik a konstrukció adta karakterisztikát. Ahhoz, hogy a szinte függőleges falon felmenjen a motor, számtalan változást eszközöltek. Előbb csak a láncos gumi jelent meg, később a hosszabb lengővilla is, majd egyre komolyabb tuningtrükkök tették félelmetesen erőssé a blokkokat. A technika finomodásával a szabályok nem váltak bonyolultabbá: az nyer, aki a legmagasabbra jut.
Első képünk egy korai Harley-Davidson Sportstert ábrázol – ez a futam nem sikerült. A hátrafordulós baleset tipikus, szinte minden versenyen láthatunk hasonlót. Kattintsanak a képekre, régi versenyfotók galériája nyílik!
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.