CB 750 virsli kerekeken
Baromira tetszik az oldal, meg minden, ami rajta van, és látom, mindenkinek készségesen segítesz. Ezért vettem a bátorságot, és ragadtam billentyűzetet, hogy leírjam a problémámat. Történt ugyanis, hogy sikerült hozzájutnom egy 81-es évjáratú Honda CB 750 F-hez. Ténylegesen 36 000 km, garázsban tartott, keveset használt, jó vételár. Majdnem balesetmentes, mert egyszer elcsúsztak vele, de semmi komoly, csak esztétikai hibák, amiket folyamatosan javítok. Az igazi problémám, a gumiválasztással van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ahogy már olvastam, a régi trend szerinti felszeltség, hátul
"virsli" elöl meg nagy. Pontosabban: hátul 18 coll 400, elöl:
19 coll 325. Ez ugye egy "enyhe" bizonytalanságot, és
pontatlanságot ad az egész gépnek. A felfüggesztést sikerült
rengeteg szívás után beállítanom, ahogy én szeretem. Milyen
gumikat kéne rá tennem, hogy ezek a problémák pozitív irányba
változzanak. Azt gondolom, hogy hátra kéne nagyobbat, előre
kisebbet, de nincs annyi pénzem, hogy csak a kísérlet kedvéért
minden héten más gumit vegyek. Bár szerintem senki sincs ilyen
helyzetben sajnos. Pontosan mi lenne az optimális?
Szó, ami szó, ez a típus tényleg nincs megáldva sportos futóművel és valljuk be, most még nagyon szelíden fogalmaztunk. Amennyiben kifejezetten csak gumit akarsz cserélni a motoron, azt ajánlom, előre tegyél 100-110 körüli méretet (pl: 110/...X19).
A felszerelhető hátsó gumi szélességét behatárolja a lánc és a lengővilla adott korlátjai. E kereteket érdemes maximálisan kihasználni úgy, hogy ne lépd túl a 150-es méretet (pl:150/...X18).
A motor fordulékonyságán javíthatsz, ha az első teleszkópszárakat feljebb engeded az első villahídban. Ennek pontos mértékét sajnos nem tudom prezentálni, de kísérletezéssel itt is rá fogsz érezni a neked megfelelő szintre, ahogy eddigi futómű-beállításaid során is történt.
Amennyiben ennél hajlandó és képes is vagy nagyobb áldozatok meghozatalára, akkor ajánlom, cseréld ki a kerekeket 17"-os méretűre. Ennek több pozitívuma is lenne. Először is ezen a futómű-geometrián rontani sokat már amúgy sem lehet, ezért érdemes belevágni az átalakításba, mivel az csak javítana a helyzeten. Másodsorban 17-es méretben jóval nagyobb gumiválaszték található, mint 18, vagy 19-esben. Harmadszor, a kisebb átmérőjű első kerék miatt javulna az első fék hatásfoka, amit tovább lehetne fokozni, ha a beépítendő kerékhez tartozó nagyobb átmérőjű féktárcsát és féket is kicseréled.
Egyetlen hátrányként a költségoldalt tudom említeni, de türelemmel végigjárva a bontókat és kereskedéseket előbb-utóbb elérhető áron hozzá lehet jutni ezekhez az alkatrészekhez. Ami pedig az átalakítási részét illeti -némi esztergálás- ahhoz egy jó gépműhelyre van csak szükség. Nem akarom állandóan dicsérni a hazai szakembereket, de ez a kis átalakítás nem fog gondot okozni nekik.
Írd meg
emailben
motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a
tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a
levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.