Plázaangyal a MotoGP-ben
Marquez Austinban tönkreverte a mezőnyt. Számára a futam egyetlen izgalmas pillanata az volt, amikor az utolsó kanyarban kis híján elesett. Persze ez cseppet sem érdekelte, első keréken gurult át a célvonalon, és magyarázata szerint az elkövetett hibát is a szerelők felizgatása miatt vétette. Nagyjából ez volt a hétvégi MotoGP futam.
Csattanós pofont kaptam pénteken, Marc Marquez menthetetlenül befutott. Gondolom nem csak ezért, de a Honda állítólag már megkínálta egy jövő évi szerződéssel, ő meg jelezte, hogy adott esetben szívesen maradna.

Arról is meggyőződhettünk, hogy az angol újságíróknak és sajtósoknak micsoda remek humorérzéke van, s néhány pillanat alatt bárkit a földbe döngölnek, ha a helyzet úgy kívánja. Jorge Lorenzo a szezon második versenyén ismét jókorát bakizott. Kegyetlenül lerajtolta a mezőnyt, a gond csak annyi volt, hogy még a piros lámpa világított, amikor a kilencvenkilences Yamaha nekilódult a távnak. Nem volt mese, az első kör végén teljesítette a bokszáthajtásos büntetést és a mezőny végéről kezdhette a felzárkózást, ami viszonylag jól sikerült, tizedikként intették le. A futam után elkövetett még egy apró hibát, nyilatkozott: felzaklatta magát a szúnyogokon, koszos volt a plexije, letépett egy fóliát, ettől teljesen összezavarodott és nem jól látta a színeket, ezért berajtolt. Úgy gondolom, ez teljesen felesleges volt. Ilyen magyarázatokat csak ittasan autózó hivatalos személyektől és kukorékoló kakasokon idegeskedő popsztároktól várunk el, egy többszörös világbajnoktól nem. A labdát természetesen mindenki lecsapta, volt, aki úgy reagált, kész szerencse, hogy a pálya első szakaszán úszkáló halakat még időben kikerülte, volt, aki azzal viccelődött, hogy már az Argentin időszámítás szerint vette a rajtot.
A csapattárs, Valentino Rossi sem járt valami jól. Az indulásnál némi gondja akadhatott a kipörgésgátlóval, de irtó gyorsan motorozott, felzárkózott, s éppen Iannonét támadta a harmadik helyért, amikor hirtelen lassulni kezdett, és hanyatlása meg sem állt egészen a nyolcadik helyig. Annyi szerencséje azért volt, hogy ezen a helyen sikerült befejeznie a futamot. A verseny végén kiderült, első gumijának jobb oldala teljesen elhasználódott és képtelen volt tartani a tempót. Úgy tűnik, ha Rossi véletlenül formában van, azért mindig akad valaki, aki helyrebillenti az egóját, mondván nem biztos, hogy szüksége lenne egy újabb világbajnoki címre. A látottakat összegezve ismét csak azt tudom megállapítani, hogy míg Lorenzo észlelve a sikertelenséget, bevallottan felzaklatta magát, Valentino Rossi hasonló helyzeteket átélve is csak mosolygott, s olyan nyugalmat árasztott, melyre születni kell, tanítani nem lehet.
Érdekes, hogy míg a Bridgestone óriási csinnadrattával még az elmúlt hét közepén bejelentette, micsoda új fejlesztésű gumikkal készülnek az amerikai versenyre, addigra a végén csak annyit közöltek, hogy az abroncsok sajnos mégsem érkeznek meg, így a tavalyi fejlesztésű gumikkal kell motorozni mindenkinek.
A harmadik helyért azért láthattunk egy kis küzdelmet. Iannone a szatellit-Ducatival sokáig őrizgette azt, ha úgy tetszik felvezette Doviziosónak, aki a verseny végéhez közeledve megérkezett és előzött, utána meg loholt Bradl. Iannone sajnos visszaesett a futam végére, s még a két Tech3-as Yamaha is megelőzte, állítólag az ő gumija is leamortizálódott. Nagy meglepetésre Bradley Smith viszonylag jól, és megbízhatóan motorozott, így még Bradl-t is megtámadta a negyedik helyért, amely inkább csak pöckölésnek tűnt, mert a német azonnal visszavágott. Kettejük harcát Dovizioso ügyesen kihasználta, és megszerezte a harmadik helyet. A közönségkedvenc csapattárs, Crutchlow nem volt ennyire szerencsés, nagyot bukott, s még a jobb kisujja is kiugrott.
Kérem, senkit ne zavarjon meg, hogy Dovi dobogója ellenére mégsem a Ducati lett a legjobb Open kategóriás motor. A katari futamot követően a gyárakat eltávolították innen, viszont ha az elmúlt évben nem szereztek futamgyőzelmet, akkor az Open kategória minden előnyét továbbra is élvezhetik. Ugyanezen módosítás a jövőre ismét ringbe szálló Suzukira is vonatkozik. Apró megjegyzés, hogy a Ducati így már nem az Open kategória elektronikáját, hanem saját fejlesztésű Factory elektronikáját használja. Ha a Yamahák gyenge teljesítményétől nagyvonalúan eltekintünk, akkor némi hanyagsággal fogalmazhatunk talán úgy is, addig változtatgattak, míg a Ducati végre versenyképes lehet.
Ismét felreppent a pletyka, hogy Lorenzo az év végén esetleg a Repsol Hondához távozna. Az ötlet nem rossz, a kérdés csupán csak annyi, hogy miért? Véleményem szerint, amíg egy erős, jó hátvéd szerepét betöltő Dani Pedrosa magabiztosan hozza a dobogós eredményeket, addig a Hondának egyetlen Euró cent is felesleges pénzkidobás lenne a mallorcai versenyzőért, elvégre az év végén csak egy világbajnokot avathatnak.
A hétvége fontos történései közé sorolom, hogy Colin Edwards bejelentette, az év végén visszavonul. Míg tavaly tiltólistán szerepelt a texasi hős, Kevin Schwantz, és még a pálya közelébe sem mehetett, addig az idén egyfajta nagykövet szereppel ruházták fel a közönség nagy örömére. Ennek kimondottan örülök, hisz még az amerikaiak sem lehetnek annyira hülyék, hogy egy élő legendát kiiktassanak a hazai futamról.
Marquez végül hozta a plázahangulatot, szelfiket készített a pódiumon, mint valami plázaanygal. Így viszont már joggal kérdem: hova tovább?
A 2014-es MotoGP katari nagydíjának végeredménye:
1. | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda Team |
2. | Dani Pedrosa | SPA | Repsol Honda Team |
3. | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team |
4. | Stefan Bradl | GER | LCR Honda MotoGP |
5. | Bradley Smith | GBR | Monster Yamaha Tech3 |
6. | Pol Espargaro | SPA | Monster Yamaha Tech3 |
7. | Andrea Iannone | ITA | Pramac Racing |
8. | Valentino Rossi | ITA | Movistar Yamaha MotoGP |