A Márquez tesókon nincsen fék

MotoGP Thaiföld – 2025.

2025.03.03. 16:10

Megfeszített tesztidőszak után Thaiföldön, Buriramban startolt el a MotoGP 2025-ös szezonja, ahol mindenki egy dologra volt kíváncsi: hogy teljesít élesben a Pecco mellé igazoló Marc Márquez a gyári Ducatinál. Bár ez már a 2024-es szezonban is látszott, a hatszoros világbajnok most kőkeményen, minden kétséget kizáróan bebizonyította, hogy még mindig ott van a legjobbak között. Tesója, Alex Márquez is remekelt, a kétszeres világbajnok Bagnaia viszont ezúttal nem bírt a spanyol fivérekkel. Kellemetlenség is akadt: a versenyszezon első hétvégéje a címvédő, Jorge Martín nélkül indult, mivel ő korábban óriásit bukott, eltörte a karját és a lábát, még mindig lábadozik.

Átrendeződött a mezőny

A MotoGP 2024-es szezonja Pecco Bagnaia és Jorge Martín csatájáról szólt: az olasz és a spanyol is többször hibázott, így baromi izgalmasan alakult a finálé is. Bár az utolsó futamon már sejteni lehetett, hogy Martín behúzza élete első királykategóriás világbajnoki címét, a kétszeres GP-bajnok Peccónak még ekkor is volt matematikai esélye a győzelemre. Végül Martín nyert a Prima Pramac Ducatijával, Bagnaia lett a második a gyári Ducatival.

Kapcsolódó
Testvérharc, dráma és őrület az NDK-ban

Testvérharc, dráma és őrület az NDK-ban

Versenymotorok a Sachsenringen, tesók a dobogón, hatalmas bukások és Keanu Reeves. Elnézem a MotoGP-re, mesélek róla.

A szezon második felében azonban már látszott, hogy a hatszoros világbajnok Marc Márquez megtalálta a tempóját. Őrületesen motorozott a Gresini Ducatijával, és bár 2024-ben nem volt esélye a világbajnoki címre, a harmadik hellyel megüzente mindenkinek, hogy változatlanul igényt tart a trónra. Úgy tűnik, hogy ehhez idén minden adott a motorversenyzés egyik legnagyobbjának.

Ahogy a tavalyi beszámolóban is említettem, a 2025-ös évre erősen átrendeződtek a csapatok: Martín a Yamahára váltó Pramac-tól a gyári Apriliához igazolt, csapattársa a VR46-tól érkező Marco Bezzecchi lett. A gyári Ducatinál Francesco Bagnaia maradt, Enea Bastianini viszont a KTM Tech3-hoz szerződött, helyet adva így a szezon legizgalmasabb pilótacseréjének. Pecco csapattársa ugyanis a Gresinitől érkező Marc Márquez lett, akinek a mezőny legpotensebb motorján így már minden esélye megvan ahhoz, hogy idén teljes erővel ringbe szálljon a hetedik királykategóriás világbajnoki címéért.

Peccónak nem volt ellenszere

A Buriramban megrendezett thai versenyhétvégén a szombati sprintfutamon Marc Márquez azonnal bizonyított: a spanyol pilóta pole-ból indulva, kis túlzással erőlködés nélkül nyerte a futamot. A pályán Peccóé a körrekord – 2024-es kvalifikáció –, de végül meg se tudta közelíteni Marc-ot.

Sőt, még Marc tesója, a változatlanul a Gresininél döntögető Alex Márquez is lenyomta a kétszeres világbajnok olaszt, így Bagnaia végül a dobogó legalsó fokára állhatott – nem mintha ez szégyen lenne. A verseny legnagyobb meglepetése az újonc japán volt: a Trackhouse-nál versenyző Ai Ogura hatalmasat hajrázott, és végül stabil teljesítményével a negyedik helyen ért célba.

Elvis vagyok, szevasztok!

Mivel a Totalcarnál dolgozom, nem nehéz kitalálni, hogy az érdeklődési köröm főleg az autókat és az autózást takarja be. De! Tavaly kijutottam a német nagydíjra, a Sachsenringre, ahol annyira behúzott a motorversenyzés világa, hogy azóta is szűnni nem akaró lelkesedéssel fogyasztom a MotoGP-t. Ez engem is meglepett, hiszen a motorsportok nem különösebben kötnek le, a motorversenyzés királykategóriája az egyetlen kivétel.

Ezentúl rendszeresen jelentkezem beszámolókkal a MotoGP futamairól, ez az idei első ilyen. Most kezdem, legyetek olyan kedvesek és ne Guld Peti több évtizedes, elképesztő tudását várjátok, mert azt egyébként is lehetetlen megközelíteni.

A vasárnapi főfutam szinte pontosan ugyanúgy indult, mint egy nappal korábban a sprint: az első kanyarra előszőr a Márquez tesók fordultak rá, mögöttük érkezett Bagnaia. Egy darabig Marc ment elöl, Alex szorosan követte, Pecco mögöttük látványosan spórolósra vette a futam elejét. Aztán Marc megtorpant, úgy tűnt, műszaki hibája lehet, de végül nem lassult le, hanem beállt Alex mögé, és egészen a futam legvégéig úgy követte, mint az árnyék.

Pecco sem vesztette őket szem elől: az előzés után végig egy másodpercen belül követte a tesókat. Ahogy arra számítani lehetett, a verseny vége előtt nemsokkal Marc megelőzte a kopott gumikon kissé szenvedő Alexet. Elképesztő, szinte már félelmetes, hogy a spanyol klasszisban mennyi tartalék maradt: rövid idő alatt úgy elnyúlt a tesójától, mintha más kategóriában versenyezne.

Bagnaia közel került Alexhez, de nem tudta megelőzni, így a főfutam végére maradt az a sorrend, ami az első kanyarnál: Marc Márquez nyert, második helyen Alex Márquez ért célba, Pecco Bagnaia lett a harmadik. Ahogy azt sejteni lehetett, a Márquez-tesók nem fértek a bőrükbe, mindketten látványosan lubickoltak a közös sikerben. Legutóbb egyébként a 2024-es szezonban a Sachsenringen állhattak ugyanazon a dobogón, akkor még csapattársakként. Pecco láthatóan csalódott volt, nem alaptalanul.

A negyedik helyet a VR46-hoz igazoló Franco Morbidelli húzta be, Ai Ogura a főfutamon ötödik lett. A sportág egyik legnagyobb tehetségének látszó Pedro Acosta hibázott: a KTM pilótája kicsúszott, és bár vissza tudott ülni a motorra, a tizenkilencedik helyen ért célba. Nem tudta befejezni a futamot Raúl Fernández és Joan Mir, Johann Zarco viszont nagyszerűen motorozott a Hondával, és végül hetedik lett.

Izgalmasnak ígérkezik a 2025-ös szezon

A thaiföldi MotoGP pompásan bemutatta, hogy érdekes szezon lesz az idei. Az első verseny után a hatszoros világbajnok Marc Márquezben lazán ott a potenciál, hogy behúzza a hetediket is. Úgy tűnik, hogy Alex Márquez is kirobbanó formában van. A kétszeres világbajnok Pecco Bagnaia viszont küzdelmes időszak előtt áll, hiszen bár ott tudott lenni szorosan Márquezék mögött, a tempója egyik futamon se volt meg ahhoz, hogy lehagyja őket. Igazán szerencsétlenül indult a korábban nagyot zakózó Jorge Martín versenyszezonja, ezért kíváncsian várom, hogy mennyire tudja majd felvenni a ritmust az Apriliánál versenyző címvédő.

Az oldalról ajánljuk

3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch
  • Hírek

3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch

Ez a befektetés lehetővé teszi, hogy nagy teljesítményű lézerekkel porított fémből magas szilárdságú alkatrészeket állítsanak elő.

március 27., 15:27
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezon
  • Közélet

Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.

Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.

tegnap, 16:35
Pont a felesleges plusztól jó annyira
  • Tesztek

Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.

Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.

március 30., 12:12
Két endurót mutatott be a Triumph
  • Hírek

Két endurót mutatott be a Triumph

A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.

tegnap, 15:07