Totalbike24 - percről percre
Ez itt a Totalbike24, az év legridegebb versenye: ötvenes robogók mennek 24 órán keresztül. Vasárnap 15 óráig, azaz a befutóig itt zajlik a közvetítés a pálya mellől.
17:45
A végén, amikor megbontottuk a gépeket, nem minden volt rendben, ezért a dobogós sorrend a következő:
1. Big Hero 4 SPD ...
2. BME SRT
3. Senior Team
Az eredménylista a ChronoMoto honlapján elérhető, a többivel holnap jövünk. Ezzel a közvetítésnek vége. Köszi a figyelmet!
Alapinfók
Mi ez? - Aminek látszik: 24 órás robogóverseny, komoly és kevésbé komoly csapatokkal.
Hol? - A kecskeméti gokartpályán.
Mikor? - Egész hétvégén. Maga a verseny szombat délután háromkor indul és vasárnap délután ér véget.
Kik vannak a pályán? - Többnyire lelkes amatőrök, de vannak elég komoly csapatok is. Ide kattintva mindegyik csapatról olvashatsz érdekes dolgokat.
Látni akarom!!! Videó kell! - gyere ki a pályára. De itt otthonról is tudod nézni. A link alatt két élő kamera képét is látod a pálya két legizgalmasabb részéről, fullos minőségben - köszönjük az Event-Live-nak!
Élő időeredményeket hol látok? -ITT!
15:00
Srácok, vége a 2017-es Totalbike24-nek! Köszönjük, hogy velünk tartottatok, őrületes verseny volt. Itt látjátok a végét a köreredményekkel.
A győztes a Big Hero, második a ProCaMoto, harmadik a Kimle Scooter Team. De mindenki hős, aki eljött és nem adta fel.
Még jelentkezünk a díjátadó után pár képpel és némi infóval.
14:54
Az első három helyezés motorját megbontjuk, illetve még hármat. Csalásnak nincs helye.
14:53
A Team24 motorjából elment a kompresszió, ezért betolják a végén a célba. Big Hero már érzi a győzelmet, ProCaMoto a második helyen áll, Kimle a harmadik - éppen mint tavaly.
14:50
SpeedFright 1000 körön túl! A Team24H motorja megadta magát!
14:45
Volt egy esés, valaki túltolta! Team24H-nak műszaki gondja van!
14:40
Három csapatot leszámítva mindenki túl van az ezer körön. Ez azt jelenti, hogy az első csapat már több mint 1200 kilométert tett meg nyélgázon egy széria, ötven köbcentis robogóval.

14:33
Antinak 25 perce van ledolgozni egy kör hátrányt. Jelenleg egy 6 tizeddel gyorsabb, mint az előttünk menő. Most nagyon jól jön, hogy nem nyúltunk mellé sem a variátor beállításával, sem a gumival.

14:30
Fél óra van hátra, elméletileg be tudjuk hozni a Viharsarkot, a csapat úgy döntött, hogy kockáztatunk: a fáradt pilótának kiadjuk, hogy engedje el a biztonsági játékot. Ha bukik, a Szkaliczki befog minket hátulról. Őrült befutó lesz
14:21
13:54
Lassan ráfordulunk az utolsó órára, a versenyzők utolsó energiáikat mozgósítják. A Totalbike színeiben Csikós megfutotta a csapatrekordot 1:13.497-tel, ezzel be is előztük a Viharsarok srácait. Van még pár nagy csata: a 7-8-9. helyen a Senior Team, a Moto28 és a Motomax egy-egy körrel követik egymást, a Possible is megcsípheti még a 14. Scooter Apexet. A Technokor Rapid a New Kidsre zárkózik minden erejével.
13:37
A délutáni menésből pár kép - nem csak ez az öt, mögötte rendes galéria van.
13:20
Esés már nincs is, mindenki nagyon okosan megy már. Mi is, a Szkaliczkit megelőztük, de a Viharsarok sajnos bejött elénk, így továbbra is a 25. helyen állunk.
13:17
A New Kids Scooter pilótája eléggé lapra szereli a gépet.

13:07
A MárkASzerviz együtt tankolt a Kimlével, folyamatosan azt nézték, hogy ki lesz-e nyitva az az ülés.
13:04
A Kimle most már kihúzza tankolás nélkül - amióta beletörték a robogójukba a kulcsot, ez náluk elég kényes kérdés. A MárkASzerviz lényegében hiba nélkül ment végig, és négy körre vannak a dobogótól. Két gyors és két nem annyira gyors pilótájuk van, már csak a gyorsakat hajtják, akik behozhatják őket a harmadik helyre. Sokáig bíztak benne, hogy a Kimlének valami műszaki hiba meglassítja az ülésfelfeszítős tankolási stílusát, de ez ugye már tárgytalan.

A Moto28 még mindig egy körön belül van a Senior Teammel, nem tudtak bejönni eléjük. A Motomax haragosan rombol, behúzták a 10. helyet, a 11. a Vili Kings.
12:19
A mezőny több mint fele már túl az 1000 körös álomhatáron, a Big Hero 4SPD előnye 24 kör az élen, Mögöttük a ProCaMoto, és a Kimle is felfér még dobogóra. A Team24h sérülés miatt három pilótával, két és fél órás etapokkal folytatják. A pihenős versenyzők álma mégis nyugodt, 13 helyet javítottak a rajtpozícióhoz képest.
12:04
Még három óra hátra van, és még sok hely nyitott. A BME kitúrhatja az AVL-t az ötödik helyről (+2 kör), Moto28 megeheti a Senior Teamet (+1 kör), a Senior ott van a Motoralkatrész.eu nyakán (+1 kör), a Scooter Apex támadja a 24H-t (+1), a New Kids Scooter és a Technokor Rapid is szoros (1 kör). És aztán ott vagyunk mi és a Szkaliczki, akik megelőztek a pilótacserénknél, de még körön belül vagyunk.
11:56
Pályaszéli tudósítónk újabb szokatlan csapatutasítást észlelt.

Látjátok? A MotoGP-ben mikor volt ennyi őszinteség? Mert hogy előzésből és esésből nincs ennyi, az alap, de pont a szeretet és az őszinteség az, ami ingyen van.
11:49
GULD IAN HUTCHINSONNÁ VÁLTOZOTT! BEHOZTA A ROBOGÓT A 24. HELYRE! Szkaliczki visszaszorult huszonötödiknek!
A Totalbike cserélni fog, Csikós Zsolt felkészül.

11:43
Egy körön belül vagyunk a Szkaliczkivel, valami gond lehet náluk, mert 1:20 fölött mennek.
Beszélgettem a Móka és Kacagással, megtudtam, hogy az utolsó helyüket egy fékhibának köszönhetik. Valami megszorult a Dio ZX-ükön, felforrt a fékfolyadék, és ezt kellett megoldaniuk. Most valamennyire jó, de csak 1:20-as körök jönnek ki a gépükből (rekordjuk 1:14).
10:36
Valami idétlen beállítás miatt az istennek nem tudom beágyazni ide ezt a videót, szóval át kell kattintani, de megéri.
10:13
A videó a Big Hero kerékcseréjéről. Gyorsan és precízen dolgoztak, körülbelül két kört áldoztak fel az előnyükből, vezető pozíciójuk stabil.
10:04
A Team 24H belépett a 1:10-esek klubjába!
10:58
Életképek a délelőttről. A versenyzők már fáradnak, a segítőik egyre inkább csak zombiként lézengenek, a paddock úgy néz ki, mint egy különösen elbaszott Walking Dead rész. A hangulat viszont ötcsillagos.
10:46
Helyreigazítás: Lendvai Zsolti esése igazából hatalmas takarózás volt, nem maradt ép elem a felszerelésében.

10:42
A Big Hero kereket cserélt, de még így is van 23 kör előnyük.
9:42
Versenybalesetek előfordulnak: Guld tegnap éjjel hatalmasat esett a célegyenes végén kilökték alóla a motort, az arcán csúszott hosszan. A vállát fájlalja, most indul öltözni, hogy leváltsa Zsoltit, aztán meglátja, mennyit bír menni.
Szerencsére egy ennél sokkal szórakoztatóbb balesetről is beszámoltak nekünk - a neve elhallgatását kérő pilótának nem sikerült időben lejönnie a pályáról. Köszöni, jól van, a féknyomot sikerült azóta kisikálnia a ruhájából.
9:15
Akkora a digóhullám a mezőnyben, hogy a 30-ból 21 csapat olasz géppel megy. Egyetlen Honda, egyetlen Peugeot, öt Yamaha, és egy Motowell.
És extra: Event-Live János szólt, hogy megint megy mindkét kamera! Köszönjük!
9:04
Most jött a hír, hogy Lendvai Zsolti is fikázott egyet - előzetesen azt jósoltam, hogy rohadt nagyot fog esni az éjszaka. Eddig tartotta magát, viszont egyből tovább tudott menni. A célegyenesre ráfordítóban kifutott a fűre, és már nem tudta összeszedni, ezért inkább kontrolláltan elfektette. A TB csapatból eddig csak Csikós nem hempergett.
9:00
A SpeedFright Team elég szépeket takarózott a nagy menés közben, talán ezért, talán másért, de a Peugeot-juk első futóműve elengedte magát. Stump Bandi szinte repült, hogy végre hegeszthet egy kicsit! A célegyenesben bóbiskolt, amikor Sipi riasztotta, másodpercek alatt - de tényleg - felpattant a paddock-robogóként szolgáló Berzire, és zúzott a Szigetszer Szervizpontba, és hergelte is a pákát. A SpeedFright most folytatja a versenyt, a 28. helyre estek vissza.
8:50
A Senior Team a Big Hero testvércsapata - a BH-t alapító Nagy Gábor kilépett, mert úgy érezte, lassítja a többieket, és összehozott egy öregfiú brigádot. Stabil nyolcadik helyen állnak, vagyis lassúsággal nem vádolhatja őket senki.
8:44
Ha van közönségkedvenc jó fej csapat, akkor az a HNKN Club az Aprilia Habanával. Egyértelműen lazulni jöttek versenyzésre teljesen alkalmatlan járművel. Viszont szépen teszik neki, kihozzák, ami a típusban van. 28. helyeken állnak.
8:35
A verseny szép, de nincsenek nagy változások. Már mindenki okosan megy, odafigyelve, tudják, hogy egy esés többet árthat, mint amennyit kockáztatással nyerni lehet. Kevés az 1:10-es idő, a Big Hero így is 1:06-okat megy.
8:09
A Big Hero stabilan vezet, viszont kezd fogyni a gumijuk, előbb utóbb ki kell állniuk cserére. Gyűjtik az előnyt, hogy beleférjen a szerelés. Mi is ellenőriztük a Michelineket a versenygépen, teljesen döbbenetes, hogy alig kopott a két komponensű gumi, ugyanakkor tapad mint az állat. Szerencsére nem taktikáztuk el magunkat az abroncsokkal.
8:05
A Totalbike csapat két óra után lehozta Antit, aki az alakulat leggyorsabb pilótája. Őrzik a rajtszámhoz illő 24. helyet, de a Szkaliczki nagyon jön a nyakunkra, sajnos várható, hogy pár körön belül lehagynak. Előttünk a Magtár Team, akiknek elég nagy az előnye, és Lendvai Zsolti lassan veszi fel a ritmust.
7:20
Galéria a napfelkeltés csapatásról!
7:10
Most látom, Anti belépett az 1:13-asok klubjába, új csapatrekord a Totalbike-nál. A 24 helyen állunk!
7:06
Elképesztő a verseny, most volt a célegyenes elején egy esés - az OEM-Parts-tól esett Boxi, én viszont csak a sisakját láttam, ami ugyanolyan, mint amiben Anti gyűjti éppen az 1:14-es köridőket. Szerencsére nem lett baja senkinek.
06:36
A ProCaMoto ismét élőben adja az onboard videót - a második helyen állnak, elég jó előzéseket látni.
06:17
Nem egy csapat kimondottan várta az éjszakát.
A napfény beesési szöge egyre jobban hasonlít arra, amit a későn kelők is ismernek, várhatóan a levegő is kezd felmelegedni, de most még elég didergős itt a pálya szélén.
06:14
Elképesztő mekkora különbség van a mezőny két vége között. 170 kör - tehát ha nem időre, hanem megtett távra menne a játék, jelen állásnál az utolsó helyezés még órákat menne, mire beérne.
06:05
Éjszakai, nomád life hack trükkök a Motoralkatrész.eu csapatától:
06:02
A MárkASzerviz sajtósa szokatlan művészeti projekttel állt elő, a teljes tudósításukat az elmúlt időszakuk csavargásainak a képanyagából rakja össze.
05:55
A Big Hero az éjjel futott egy újabb körrekordot.
05:50
Ne maradjatok le a Vili Kings félidős összegzéséről, amiből kiderült, hogyan este vissza a 29 helyre fékcsere miatt, és aztán hogyan küzdötték vissza magukat. Három órája megcélozták a top10-et, és be is jött!
05:40
A Totalbike csapata a 24., ennyire jól még nem álltunk. Olyan csapatokat szorítottunk magunk mögé, mint a Viharsarok Team, akiket eddig csak akkor tudtunk lehagyni, ha éppen kerékcserére álltak ki (legjobb körük 1:07 volt!), vagy a Szkaliczki Team-et, akik simán pörgették az 1:10-es köröket.
Guld kolléga különösen tartott a hajnali idősávtól, de különösen jól megúszta, egyetlen eséssel lehozta azt a szakaszt, amikor egyébként bármilyen szituációban képes elaludni.
05:32
A BME SRT sajtósa résen volt az éjjel, és nem hagyta ki a félideji Insta-posztot:
05:30
Éjszaka voltak kalandjai a Szkaliczki Teamnek is:
05:28
El ne sikkadjon a Magtár Team tegnapi like-mágnes bejelentkezése.
05:25
A Big Hero továbbra is az élen, ráadásul sikerült némi előnyt összehozniuk, 16 körrel mennek a ProCaMoto előtt. Harmadik a Kimle, 25 körrel lemaradva. Ez egyébként a tavalyi dobogós sorrend is egyben. A Vili Kings szépen jön fel, most éppen a 10. helyen futnak. Idő közben a BME SRT is előre lépett a hatodik helyre. A top10-ben két csapat van, akik idén indultak először: a Big Hero B-csapata, a Senior Team és a Rém Team B-csapata, az RX Monsters.
És egy kép a hajnalt megélő New Kids Scootertől:
05:16
Éppen most futja meg a Totalbike csapat a saját legjobb idejét, Csikós Zsolt 1:14-et ment, ami elég tisztességes tempó.
00:55
És most egy kis adásszünet következik, a live stream megy, az időeredmények élőben frissülnek. Pár óra pihenő múlva folytatjuk a hírfolyamot.
00:50
A háttérstábok félkómában vegetálnak, a pályán viszont megy a küzdelem. Ez az a pont, amikor nem szabad magára hagyni a pilótát, folyamatosan tartani kell vele a kontaktust, mutogatni nekik a köridőket, hogy érezzék a törődést. Az éjjel, segítők nélkül hajtó pilóta a legmagányosabb - úgy kell elképzelni az állapotot, mint az űrbázistól elsodródott asztronautát. Lelkileg megterhelő helyzet, éjjel a háttércsapat munkája ezért duplán fontos. A Totalbike csapatból most Lendvai Zsolti megy, egyelőre keresi az íveket, több necces helyzeten van túl - a célegyenesben majdnem nagyon súlyosat ütközött egy nagy sebességkülönbséggel, agresszívan beszúró SR50-nel, de ügyesen mentet, viszont utána körökre kiesett a ritmusból.
Az élen nincs nagy átrendeződés, a közepén és a végén tisztán látszik, hogy amelyik csapat frissen cserélt, az lassabban is megy.
23:57
Pár kép az éjszakáról.
23:45
A Szkaliczki Teamnek sürgős szerelnivalója akadt. Nem szeretnék elhagyni az első futóművet... jelenleg a 22. helyen állnak.
22:35
Így megy a második helyen álló ProCaMoto pilótája. Ők élő képes kapcsolatban vannak a paddock-kal, a csapat folyamatosan látja, mit megy pilóta.
23:24
Stratégiai szivárogtatás a New Kids Scootertől:
23:22
Rapid helyzetjelentés az OEM-Partstól:
23:20
A Vili Kings leggyorsabb pilótája van a pályán, tudtak futni 1:08-as időt, és jönnek fel, 14. helyen állnak, és másznak rá az RX Monsters-re. Meglátogattam a BME csapatot is, akik stabilan a hetedik helyen mennek már órák óta. Kitapasztalták a megfelelő csereritmust, 1 óra 20 percenként váltanak pilótát - eleinte óránként tették, míg ki nem ismerték a robogójuk fogyasztását. Érdekesség, hogy a gépükben komplett telemetria van, de nagyon lassan haladnak az adatok feldolgozásával.
Az eső elkezdett szemerkélni, ennél több nem várható, nem gondolom, hogy ettől lassulnának a csapatok. A Big Hero például biztosan nem, most csavartak egy 1:06-ot.
Az éjszaka mindig nehéz, amíg a pilóta nem szokja meg, nagyjából olyan, mintha nulláról tanulnák újra a pályát, tehát a frissen becserélt tagok eleinte lassabbak, majd egy idő után újra megtalálják a nappali tempójukat. A versenygépeknek jót tesz a hűvös, a léghűtéses gépek új életre kapnak. A Vili Kings a hajnali négy órát várja, a csapattagok bevallása szerint olyankor már melegszik az aszfalt de a levegő még hideg, vagyis ideálisak a körülmények egy körrekordhoz.
22:55
Ha van az olvasók között esztétikára fogékony bagoly, élvezni fogja az indokolatlanul hosszú naplementés galériát. A legfotogénebb napszak menőiről 33 kép. Időközben a Big Hero három kört karistolt össze, a Kimle pedig behúzta a harmadik helyet. A Márkaszerviz is javított, a SpeedFright pedig 28., de csak azért, mert hatalmasakat esnek - elgörbülő kormány és hasonlók hátráltatják a haladásuk. Valószínűleg a gumijukkal lehet valami baj, mert olyan helyeken buknak, ami mással nem indokolható.
Csikós nemrég jött le a pályáról, előre szólt, hogy nem lesz gyors, de esni sem fog. A Race Face pilótájával meccselt sokat, behozta a gépet 25-nek, most Anti ment fel enyhén sérülten, és szokja a sötétet, most éppen a 26. helyen állunk. Csík piszkosul élvezte, nagyjából olyan konzisztens időket ment, mintha átlagtartó versenyen lenne. Abban mindenképpen igaza van, hogy most okos versenyzésre van szükség.
22:44
Bistei kolléga szokatlan csapatutasítást szpottolt a pálya szélén.

22:43
Az OEM-Parts esésének elkövetője és a veszteség:
22:35
Rossz és jó hírek a Team24-től:
És rövid helyzetjelentés a Magtár Team-től, akik a 23. helyet őrzik:
22:30
A Big Hero összeszedett egy kör előnyt, mögöttük a ProCaMoto. A Motoralkatrész.eu betört a harmadik helyre, Kimle a negyedik, az AVL az ötödik, a Márkaszerviz lecsúszott a hatodikra - ők nagyon okosan mennek, eddig lehozták esés nélkül, nagyon-nagyon figyelnek, hogy konzisztensen és tisztán menjenek, és eddig bevált a stratégiájuk.
21:45
Fontos pillanat: lerohadt a Big Hero robogója, aztán jött a B-csapatuk, a Senior Team, és letolta őket a bokszba. Ha már Big Hero: megint vezetnek.

21:40
A lányok nem engedik a dehidratációt!!!

21:34
Tuti képek a naplementéből Börcsök Roland gépéből. 10 fotó, ami bizonyítja, hogy áldott szerencsés, aki a naplementést idősávot kapja meg a csapattól.
21:31
A Race Face sztárja, Drapál Feri hatalmasat esett a mérleg-kanyarban, fejét is odaverte, de jól van, azóta vissza is ment a pályára. A képen az a kellemetlen pillanat látható, amikor Feri még nem tudja, hogy a mögötte jövő ki tudja-e kerülni (ki tudta kerülni). A verseny során a top3-ban is meccselő Race Face jelenleg a 17.

21:10
Szépen sötétedik befelé, élen ProCaMoto-Big Hero csata, egy körön vannak, ha így megy tovább, a Big Hero visszaáll az élre. A Márkaszerviz a harmadik három kör hátránnyal, a negyedik AVL pedig a seggükben van, egy kör köztük a differencia.
Volt egy tisztességes takarózás az OEM-Parts-nál, elmesélték az esetet: "a kék Aprilia nem engedett el, már három kört vonatoztunk, amikor úgy döntöttem, hogy a bokszutca előtti hosszú kanyarban gyorsabb vagyok, és kívülről elmegyek. Nyélgázon egyszerűen csak elfogyott a tapadás". A fékük felfogatása is letört, ez a hiba sok szerelésbe és visszaesésbe került, jelenleg a 21. helyen állnak.
A Kimle is beszámolt egy csúnya esésről, előzés közben a hotel előtti terelőket rendezték át, illetve a Possible csapatának egyik tagja ellátásra szorult, a válla ficamodott ki.
21:00
Tuti galéria a kora estéről.
20:56
Anti és a PwC csapat közös esése utáni pillanatok. Anti ugye elcsúszott, a mögötte érkező pedig áthajtott rajta. Szerencsére nem tört semmije, de a gerincvédő mintája kivehető a hátán még mindig. Hordjatok gerincvédőt!
20:42
Rohadt nagyot lehet esni. Itt a bizonyíték, hogy nem a levegőbe beszélek.
20:40
A New Kids Scooter a 19. helyről jelentkezik:
20:32
Más is kreatívan szerel.
20:30
Minden borult. A Big Hero Piaggio Zip SP2-je megint megállt, a szatellit csapatuk, a Senior Team segítségével jutottak le a pályáról. Ezzel csúnyán visszestek, de 15 perc alatt visszajöttek a második helyre. Most a ProCaMoto áll az élen. A Kimle minden tankolással sok időt veszít, estek is a boksz előtt, most a hatodikok. A Márkaszerviz nagyon okos és stabil motorozással behúztak a harmadik helyre.
19:40
Csikós Zsolt felkészül, mindjárt indul. Úgy nyilatkozott, hogy óvatosan fog menni, mert nagyon sokat buktunk az eséseken és a szereléseken, amiket aztán csak úgy lehetne visszahozni, ha még nagyobb eséseket kockáztatnánk.
A mezőny végében harcolunk, de nem adjuk fel. És még több mint 19 óra van hátra!
19:30
A Magamura Team még mindig top10-ben a Joggal.
19:27
Csak ránézek, milyen képek vannak Instán #totalbike24 hashtaggel:
19:18
Big Hero az élen, ProCaMoto a második, Kimle a harmadik. Mi a szerelések miatt visszaestünk a 28. helyre. Az élő időket itt tudjátok nézni.
Mint megtudtam, Guldnak nagyon fáj a bokája, de még húsz percet megy.
19:15
Guld esett, a kipufogónk kilyukadt, Stump Bandi viszont kézműves fogásokkal kijavította. Így Peti tudja folytatni a menést, Csikós felkészül, még kávézik, utána beáll menni - ez lesz az első felmenetele. Anti visszajött a kórházból, nem tört semmije, de már nagy valószínűséggel nem fog tudni versenyezni.
18:55
Big Hero az élen, ProCaMoto a második, Kimle a harmadik. Hoppá, nem is, Kimle bejött a második helyre!
18:50
Több csapatnál is elgurult a gyógyszer, bő három és fél órája megy a verseny, de már most olyan csúnya beszúrásokat látni - valamelyiknek esés is lett a vége. A pályabírók ezeket most már külön figyelik, és a másokat veszélyeztetően előző csapatokat kiállással büntetik.
Közben kiderült, hogy a PwC Apriliája végleg megadta magát, számukra véget ért a verseny, ha sikerül is hétvégén dugattyút és hengert szerezniük, esélytelen, hogy az utolsó helynél előrébb lépjenek. Visszalépő csapat miatt jutottak be, két hetük volt a felkészülésre.
A Totalbike csapatából Guld Péter van fenn, a szerkesztőségi MotoGP és Man TT szakértő. Ő legnehezebb csapattag, ennek ellenére simán hozza az 1:15 körüli köröket. Valószínűleg Michael Dunlopra gondol közben.
Kattintsátok végig a galériát, van benne egy csomó jó kép.
18:15
A középmezőnyben sem dőlt el semmi. Az OEM-Parts Stomp Attikával - ő az, aki magára tetováltatta a verseny logóját - van fenn a pályán, 1:12-es körökkel a 16. helyen állnak - négy csapattal vannak egy körön belül. Az OEM-Parts utánpótlás csapatának cikizett Magamura Teamtől hiába csábítottak át alaptagokat, a Magamurások a JogHézagnak nevezett Yamaha Jogjukkal a kilencedikek - a top10-ben ők az egyetlenek, akik kistestű, kicsi és vékony kerekű robogóval mennek.
18:10
Minden átrendeződött fél óra alatt. A Big Hero visszavette a vezetést - olyan tempót mentek, hogy a lendületben lévő Kimlét simán kikerülték, lényegében fék nélkül rombolták a köröket. A Kimléék Piaggiojába beletört a kulcs: a motor jár, leállítani le sem lehet, tankolni pedig csak úgy tudnak, ha felfeszítik az ülést Szigetszer Tomi Volvojának a kerékkulcsával. Mire erre rájöttek, elég sok kört bukta, most éppen a hatodik helyen állnak. A Motoralkatrész.eu a második, a Márkaszerviz pedig védi a harmadik helyet. A ProCaMoto versenygépén Szira Roland ment lendületes köröket, és tornázza vissza a csapatot a dobogó felé. A verseny első 13 helye 10 körön belül van.
17:22
A leborult mindenit, a Big Hero ment egy 1:04-es kört!!! Visszajöttek másodiknak, a Raceface 9-re esett vissza. A ProCaMoto hatodikra esett vissza.
17:09
A PwC Nyélgáz ment át Antin, sima versenybaleset volt. Viszont a karma nem viccel, besült a blokkjuk hűtésprobléma miatt (vagy Anti válla zúzta meg?), most hengert és dugót vadásznak.
17:07
Itt van Börcsök Roland pazar galériája a rajt utáni történésekről, érdemes végigkattintani. Adja az ívet.
17:01
A Szigetszer szervizpontban hatalmas szerelések mennek, karburálás, görgőcsere - ez utóbbit a Clindi by Motomax adta elő rekord gyorsasággal, olyan tempóban húzták szét és rakták vissza a hajtást, hogy felfogni nem volt idő. A sok szerelés viszont visszaeséssel járt. Az egykor dobogós PwC Nyélgáz az utolsó, előttük a csupa hobbiversenyzőből és kupákat közelről is ismerő tagokból álló Vili Kings, és csak hátulról a harmadik a mezőny leglassabb járművével, az Aprilia Habanával csapató HNKN. Előttük áll a Technokor Rapid, a 25. helyen pedig ott szerkesztőségi csapat. Lendvai Zsolti szépen és kitartóan megy, utolsó helyről javított öt helyet - vagy engedték előre a sokat szerelő csapatok.
16:45
Ilyen egy mesteri előzés a mérleg-kanyarban. Előadja a Kimle Scooter Team, jelenleg vezetik a mezőnyt, két körrel a Motoralkatrész.eu előtt. A második, harmadik, negyedik és ötödik helyen állók egy körön belül vannak.
16:35 - Anti: így estem el
Valamivel több mint húsz perce mentem, és kicsit összejött az önbizalom. Elkezdtem érezni a gép határait, már nem álltam pánikszerűen egyenesbe, amikor leért a lemezke, Tom szerint már 1:16-os körök is összejöttek. Iszonyat éles harc megy az első helyért, és mivel nem akartam elcseszni mások játékát, alkalmanként elengedtem az élbolyt, utána tudtam faragni a saját köreimet. A box melletti sikán balos-jobbos-balos kombóját (úgynevezett mérleg kanyar) fűztem, amikor a középső terhelésváltásnál elment a hátulja. Sem a mozdulat nem volt szögletes, sem a tempó halálos, éreztem, ahogy finoman megúszik a hátulja, azt igazából nem is éreztem, amikor földre kerültem. Ellenben azt rohadtul, amikor a mögöttem jövő átment az alkaromon, aztán nekicsattant a bordáimnak. Ahogy megy ki az adrenalin, egyre jobban fáj a kezem, bízom benne, hogy idővel jobb lesz és vissza tudok menni. A harc még a lassabbak közt is kemény, sosem gondoltam volna, hogy majd 50 köbcentivel ilyen izgalmas lehet a menet.
16:07
A papírforma ismeretlen errefelé, de teljesen. A Race Face bejött a második helyre, a Senior Team előrébb áll, mint a Big Hero. Őrület van. A Possible és a Race Face egymás után hozza a 1:09-es időket - elképesztő a tempó, ezt a verseny előtt egyszerűen nem tudtuk elképzelni. Az eddigi rekordot a Kimle tartja. Ahogy leírtam az előző mondatot, több csapatnál megszülettek sorban a 07-es körök.
16:00
A videó a rajtról.
15:55
Elég sok csapatnak kell szerelnie: a 24H Team motorja megállt, a Vili Kings folyamatosan féket szerel, a Motomax karbit állít - miközben az élen öldöklő harc megy. Az első négy csapat egy körön belül áll, a Possible teljesen rámászott az élen álló Kimle Teamre. Mögöttük a Race Face és a ProCaMoto harcol - a bulibárók elég kemény ellenfelet kaptak, Drapálék csapata nem viccel.
15:30
Te jó ég, mit történik itt! Háromkor elrajtolt a mezőny, a Big Hero beállít az élre, de kontakthiba miatt ki kellett állniuk. Anda Csaba futva tolta le a motort, majd gyors szerelés után mehetett vissza. Aggódtok? - kérdeztem csapattársát, Flegár Györgyöt, aki tömören összefoglalta a csapathangulatot: "leszarom".
Az első tíz percben sorozatosak voltak az esések, egymás hóna alatt mentek el a versenyzők. A Totalbike csapatában Anti hatalmasat esett, a most szerelik a robogót. Anti egy másik versenyzővel akadt össze, és erősen összecsukta a motort, és magát is megütötte - igazából az fáj neki, ahogyan a mögötte érkező, aki vagy meglökte, vagy nem, de átment Anti kezén.
A robogó gyors bontás és javítás után megy tovább. Zsolti váltotta. Anti utánadobott még egy jó tanácsot: ésszel, mert ez rohadtul fáj. A kiállás miatt visszaestünk az utolsó helyre.
A Kimle Scooter Team vezet, őket szorongatja a ProCaMoto, de az első 9 csapat egy körön belül van. Ebből bármi, de tényleg BÁRMI lehet. Érdemes a nézni a két élő kamerát, percenként van három nagy előzés és két történés.
Volt még egy csúnya esés az egyenesben - senki nem érti hogyan - bár úgy nézett ki, hogy kitekeredett a pilóta lába, de szerencsére minden rendben.
14:04
Egy óra pihenő van még a rajtig, a Totalbike csapata a versenyzők sorrendjével sakkozik, mások szerelnek - a Possible csapat például szembesült a leérő kipufogó problémájával, a mi versenygépünkhöz hasonló védőlemezt barkácsolnak fel Anti segítségével. Enélkül előbb-utóbb kilyukadna a könyök.
Nagyon vártuk a Race Face eredményeit, az ő csapatukban versenyzik Drapál Ferenc, a valaha volt legnagyobb magyar motorversenyző fia - de nem csak édesapja miatt érdekes, a 90-es években magyar bajnok volt.
"Határozottan élveztem, összejött pár tiszta kört, de sokszor kiesem a ritmusból, ezeket a kis elbaszások kéne elhagyni" - nyilatkozta Anti, a Totalbike csapat gyors embere, miközben lehámozta magáról a bőrruhát. A csapattanácskozás során arra jutottak, hogy ő rajtol.
13:30
Nagyon durván mennek le az idők, a Big Hero már 1:07-et megy. Utánuk az AVL csapata talált egy 1:09-es kört, ezzel jelenleg övék a második legjobb. A Motomax idénre nagyon gyors és tapasztalt pilótákat igazolt, ez látszik is az idejükön, 1:10 alját hozzák. A negyedik legdurvábbat a Possilbe mente a Yamaha Aerox-szal - három esélyes csapat, a Senior, a Kimle és a ProCamMoto az 5-6-7. helyen állnak.
Közben kiderült, hogy a Vili Kingsnek hengert kell cserélniük, valami retek no name hengerük van, amit lecserélnek inkább egy kopott gyárira. A kopott hengerrel is tudtak egy 13. legjobbat menni - a motorjuk nem űrtechnika, ez az eredmény ennek fényében elég komoly.
Azt hiszem, megvan a Totalbike csapat gyors embere, Anti 1:16-os időket tudott menni, ami a 26. legjobb - nagy szó, hogy ezzel be tudtunk menni az OEM-Parts veterán versenyzői elé.
A mezőny elképesztően erős, nagyon látványosan menő csapatok is csak a középmezőnybe tudták kvalifikálni magukat. Ez viszont az ég világon semmit nem jelent a verseny szempontjából, mert nem egy gyors kört kell menni. 24 órán keresztül kell kitartani.
12:34
Megy az edzés, a legjobb időt a Big Hero hozta el, 1:10-et ment a leggyorsabb pilótájuk, és szerényen azt nyilatkozták, hogy így is benne hagytak két-három másodpercet a pályában (azóta 1:09). Látványosan nagyot megy a Kimle Scooter Team, a Sáling testvérek villámgyorsak a bordó Piaggio Liberty-vel, az 1:10 tetején mennek. A ProCaMoto 11-es köröket megy, ez egyébként a tavalyi dobogó, csak a sorrend nem stimmel.
A Clindi by Motomax tudja a negyedik legjobb időt, de ők a karburátorcserére panaszkodnak, azt mondják, hogy az elcserélt (technikailag eredeti állapotra visszarakott) alkatrészekkel nem megy a motorjuk. Szkaliczkiék vérszemet kaptak, ötödik helyen repesztenek.
A Totalbike csapata az utolsó előtti legjobb időt futotta, a Guld Peti ismerkedett először a pályával, a most Csikós a zúz. Előreláthatólag át kell görgőzni a gépet.
Miheztartás végett: aki 1:15 alatti időt megy, az nagyon gyors.
11:55
Pár perc múlva kezdődik az időmérés és a szabadedzés, az élő eredményeket itt tudjátok követni. A csapatok már hergelik a gépeket a paddock-ban, indul a nyüzsgés a pálya bejáratánál.
11:25
Megoldódni látszik a Viharsarok karburátorproblémája. A Clindi by Motomax csapat szintén megbukott a gépátvételen a karbival - egyiküknek 17-es volt 12-es helyett, a másiknak 12-es 17-es helyett. Kicserélik a kettőt, és onnantól a robogóik megfelelnek a kiírásnak, és elindulhatnak az év versenyén.
A csapatok most veszik át transzpondereket (az időmérő-jeladót), utána déltől kezdődik az edzés és az időmérés másfél órája. Érdemes lesz figyelni, mert elég hamar kirajzolódnak az erőviszonyok. A verseny viszont 24 órán át tart, nem elég gyorsan menni - el kell kerülni az eséseket, a szerelést, jó stratégiával kell nekivágni, ügyesen beosztva a pilótákat, illetve nagyon fontos a háttérstáb munkája. Nem mindegy, hogy mennyit töltenek a bokszban tankolással és pilótacserével, kell-e gumit vagy fékbetét cserélni, stb...
Az eligazítás előtt befutott a negyedik Totalbike-pilóta, Csikós Zsolt, a veteránozás pápája és prófétája.
10:50
A gépátvétel lezajlott, egyedül a Viharsarok Team akad fent a rostán - versenygépükön a gyárinál nagyobb karburátort találtak. Nekik most nagy dráma van kialakulóban: a kérdés, hogy a versenyig sikerül-e szerezniük 12-es karbit - ha valakinek a környéken van, szívesen veszik a segítséget.
Közben elindult az előkép két kamerával, 12-kor indul a szabadedzés, háromkor a futam.
9:40
Megérkezett Guld Peti, vele együtt már itt van a TB csapat háromnegyede. A pilóták még nem izgulnak - túl fáradt vagyok az izguláshoz, nyilatkozták.

A gépátvételen vidám a hangulat, még két motort kellett megbontani a vizsgálathoz, de eddig mindent rendben találtunk.
9:17
A csapatok folyamatosan regisztrálnak, átveszik a rajtszámukat, a karszalagokat és a segélycsomagot, amiben szerszámok, szerelőkesztyű és hasonló hasznos holmik vannak - például láthatósági mellény is, amit az éjszaka kötelező lesz viselni. A pálya gyors, ha valaki esik, így talán kisebb az esély, hogy keresztülhajt rajta a mögötte érkező.

11-től eligazítás, 12-től szabadedzés, háromkor rajt - addigra beizzítjuk az élőképet is, hogy látni is lehessen a történéseket.
9:04
Egyre hosszabb a sor a gépátvételnél, robogót már kellett megbontani - a Szkaliczki Team Yamaha Jogja lett gyanús, de az idomokat leszedve kiderült, hogy minden rendben. A ruhák terén viszont kellett visszadobni - egy csizmát és két bukósisakot alkalmatlannak minősítettek a versenyre.

8:40
Javában pörög a gépátvétel, van néhány gyanús robogó, aminél bele kell pillantani a hengerbe. Eddig még mindenki átment, a védőfelszerelések is rendben vannak - bár elcsíptük Gépátvétel Gábort, amint egy sisakot nézegetve felsóhajtott: "elképesztő, milyen sisakokat hordanak emberek".
A Totalcar sátránál Becsületesnepper már süti a reggelit a csapatnak, mármint a csapat jelenlévő részének, Guld "Man TT" Péter még 20 kilométerre van, Csikós pedig el sem indult.
7:47
Kisütött a nap, a Totalbike szerkesztőségi csapata aktívan szerel - biztonsági szempontból levesszük a hátsó irányjelzőket, az elsőket pedig leragasztják. Ez azért fontos, mert esésnél nem szórják meg szilánkkal a pályát. Ez egyébként előírás, ugyanebből a megfontolásból a tükröket is le kell szerelni a versenygépekről.
Nyolckor kezdődik a gépátvétel - ekkor Gépátvétel Gábor átnézi mind a 30 robogót, ellenőrzi a versenyzők felszerelését, hogy megfelelnek-e a szabályoknak. Szériaállapot kell, tuning a variátort leszámítva tilos.
7:31
Ébredezik a pálya, a csapatok elkezdtek magukhoz térni. Nyolckor kezdődik a gépátvétel, most még nem látszik, hogy nemsokára 30 őrült csapat fog összeérő könyökkel meccselni a kanyarokban - mindezt 24 órán keresztül.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.
- Közélet
Alex Márquez hazai pályán írt történelmetMotoGP Spanyolország – 2025.
Alex behúzta első futamgyőzelmét a királykategóriában, Quartararo őrületeset motorozott, de Marcnak ezúttal nem adta ki. MotoGP összefoglaló.
- Közélet
Érj haza!
Van amiről nem lehet eleget beszélni. A defenzív vezetés kicsit elkoptatott frázis - de ha visszamegyünk, mégiscsak jelent valami fontosat.