Egy korszak vége: viszlát R1
210 lóerő? Egy pillanatra sem bántam meg
Ki mesélhetne többet a legdurvább BMW-ről, mint az, akinek van, és rendesen használja is?
Nem azért van szükség kétszáz lóerős utcai sportmotorokra, mert azt halandó ember úgy ki tudja használni közúti körülmények között, hogy az akár csak gondolati síkon összeegyeztethető legyen az életben maradással. Sokkal inkább azért, mert egyfajta mércét állít. Egy literes sportmotoron nincs helye olcsóbb alkatrésznek, nem fér bele a picit szarabb fék, nem tűri a kicsit rosszabb futóművet, nem lehet olyan kompromisszumokat kötni, amik csak látszólag jók/kényelmesek. Egy Yamaha R1-hez már lehet és érdemes viszonyítani. Igazán kár, hogy a gyártó megöli.
Amikor kétévente oda kellett verni...
Az RN12-es gyári kódú Yamaha R1-et sokan a legszebbnek tartják. De mást is tudott.

Jó, persze, nem teljesen. Pontosan ugyanaz történik majd 2025-ben az európai piacon az R1 szériával, mint korábban az R6-tal. Azaz megmarad a kínálatban, meg lehet vásárolni, csak éppen rendszámozni nem lehet a továbbiakban. Igen, azt kell látni, hogy legalább versenypálya használatra megmarad, és lehet ezt úgy is nézni, hogy a Yamaha nem hozott több kompromisszumot a károsanyag-kibocsátás oltárán, de azért mégiscsak kevesebb lehetséges vásárlót érnek így el. Közúti felhasználásra pedig maradnak az R1-nél kevésbé éles szerszámok. Engedtessék meg sajnálni.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.