Zavarnak a széllökések? A Hondának van egy ötlete
Egy olyan biztonsági technológián dolgozik a Honda, amilyet korábban még nem láttunk. Rendben, ez nem teljesen igaz: láttunk. Csak nem a motorozás világában, hanem az autó- és gamer iparban. A felvetett probléma az a jelenség, amikor a keresztirányú széllökések bizonytalanná teszik a motorkerékpár haladását. Ezt egészen biztosan te is érezted már, bizonyos körülmények között – pláne annak, aki még nem szokott hozzá – elég para tud lenni, ahogy a te akaratodon kívül megmozdul alattad a gép. Ugyanakkor tempó korrigálásával és motorkezeléssel ez a kellemetlen jelenség kezelhető.

Mi is valójában a motoripar legújabb fétise, az IMU?
Mi az IMU? Mit tud? Miért tartott ilyen sokáig a feltalálása?
A Honda egy aktív önkormányzást segítő rendszerrel venné elejét ennek a kétségtelenül létező, de talán egy hangyapöcörőnyit túlértékelt jelenségnek. A Honda szabadalma egy háromágú szervó-rásegítésű, a bejövő (IMU) információk alapján ECU-vezérelt egység, ami a kormányfej mögött kap helyet, hogy aztán azzal a kormánymozdulat-rásegítéssel – amit más körülmények között a motor hús és vér vezetője is megtesz – kibalanszírozza az oldalirányú széllökésekkel érkező erőhatásokat, lehetőleg úgy, hogy más esetben az aktuátor ne lépjen működésbe.
Maga a szabadalom annyi kérdést vet fel egy esetlegesen bekövetkező baleset esetén, hogy a technológia közel sem biztos, hogy valóban megjelenik a motorokon. De van egy érdekes aspektusa. A technológia mögött álló gép úgy számol, hogy keskeny szeletekre osztja a motor haladási sávját. Ebben az esetben nem arra használnák, hogy egy aktív rendszer beleavatkozzon a motor kormányzásába, hanem arra, hogy sávelhagyás előtt jelzőrendszerként működjön a motor kormányán keresztül – tehát lefordítva a markolatot megrezegtetné, mint néhány autó a kormányt, vagy ahogy azt mondjuk egy gamer controller teszi. Fölösleges? Én láttam már balesetet amiatt, mert a motoros elaludt egy hosszú repülőút után a hosszú egyenes szakaszon, szóval mint biztonsági rétegben, én látok fantáziát.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.