Elférne ott még egy R betű?

2023.08.31. 18:05

Jövőre lesz öt éve, hogy a Honda bemutatta, majd egy évvel később megigazította a CBR1000RR-R Fireblade jelenleg futó generációját. Az “R” betűk halmozásán azóta is mosolygunk, a motor tudását viszont egy pillanatra sem vesszük félvállról. 215 lóerő, 112 Nm, 201 kilós tömeg olajjal feltöltött állapotban, és akkor ott van még az SP változat, amit már maga a gyártó is úgy kommunikált, hogy „A CBR 1000 RR-R SP nem az utcai motoros igényei szerint készült: a versenypályán van a helye.” Kész, pont, hova tovább?

Nevezzük egyelőre iparági pletykának, de a jövőre esedékes CBR-ráncfelvarrás előreláthatólag három területet érint. Teljesítmény, dizájn, aerodinamika. Előbbi nem fog romlani, legalábbis a 215-ről 214 lóerőre csökkenést én személy szerint nem vagyok hajlandó teljesítményromlásként definiálni. Ennek okát egyelőre homály fedi, de valószínűleg a katalizátor beállítások körül kell a turipisságot keresni, amit meg a pályamotorokból úgyis messzire fognak hajítani.

A dizájn várhatóan követni fogja a MotoGP versenymotorok diktálta kialakítást, ami viszont igazán érdekes, hogy újra szóba kerültek a 2019-ben szabadalmaztatott aktív aerodinamikai elemek, amik valós időben alkalmazkodnának a légellenálláshoz, de ezt a Honda egyelőre nem erősítette meg. A legizgatóbb feltevésre, hogy a fejlesztéssel vajon odabiggyeszt-e még egy R betűt a Honda, egyelőre semmi jel nem mutat.

Az oldalról ajánljuk

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36