GSX-8S: becsusszan a literesek alá
Az új V-Strom 800DE-ről szóló hírben már említettük, hogy a Suzuki nem egyetlen modell kedvéért fejlesztett új platformot, sőt mindjárt dupláztak a premieren is, hiszen egyúttal lerántották a leplet a GSX-8S meztelen gépről. Úgy fest, találtak egy betömni való piaci rést, ezt a nakedet ugyanis a Yamaha MT-07 fölé, de a literes csupaszok alá lőnék be, meggyőző teljesítménnyel, korrekt technológiai csomaggal, valamint jó árral.
Itt a V-Strom, amiben már nincsen V
Már legalábbis ami a blokkját illeti. A V2-est sorkettesre cserélték, ez az új V-Strom 800DE.

A V-Stromban is használt 776 köbcentis, soros kéthengeres blokk esetében ugyanúgy 270 fokos főtengely-elékeléssel dolgoztak, mint a Honda a feltámasztott Hornet-Transalp páros esetében. A 83 lóerő mellé 78 newtonméter párosul. Állítólag a V2-est is fontolgatták, ám végül jobb megoldásnak találták a soros elrendezést a kijelölt célokra. Na, meg költségoldalról megközelítve sem mindegy. A mérnökök szerint a legnagyobb kihívást a nemkívánatos rezgések kiiktatása jelentette, ezt dupla kiegyenlítőtengely alkalmazásával oldották meg (Suzuki Cross Balancer). A blokkhoz rásegítéssel ellátott csúszókuplungon keresztül csatlakozik a hatfokozatú váltó, amit kétirányú gyorsváltóval is elláttak. Ebből a konfigurációból 4,2 liter körüli fogyasztást ígérnek 100 kilométerre vetítve.
A blokkon kívül az acélvázon is osztozik a két modell, az anyagválasztást azzal indokolták, hogy alumíniummal nem tudták volna elérni a kívánt merevséget ugyanazokkal a kompakt méretekkel. Továbbá megítélésük szerint így alkalmasabb lesz a váz arra, hogy a jövőben a platformra épülő további modelleket is kiszolgálja.
A vezető számára fontos információkat egy ötcolos, színes TFT-kijelző jeleníti meg, a nappali és éjszakai mód között automatikus vagy manuális váltásra is van lehetőség. Biztosan lesznek vásárlók, akiket az okostelefonos csatlakoztathatóság hiánya kicsit riaszt majd. Kapunk viszont három menetprogramot (Active, Basic, Comfort), háromfokozatú kipörgésgátlót, easy startot (ezt már használják egy ideje, lényege, hogy a kuplung behúzása nélkül is elég csak egyet rányomni az önindítóra, aztán addig köszörül magától, amíg be nem indul a gép), Low RPM Assistot, kétirányú gyorsváltót, és persze ride-by-wire-t.
A tervek szerint jövő tavasszal érkezik majd meg a kereskedésekbe a GSX-8S, az árlista még nem ismert.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.