A Triumph még 2019-ben lett a Moto2 kizárólagos motorbeszállítója, ezt a feladatot a Hondától vették át. Míg a japánok idejében 600 köbcentis sornégyesek mentek a gyorsasági-vébé második vonalában, addig a brit hatalomátvételt követően 765 köbcentiméteres sorhármasokra váltott a széria. A Street Triple RS 765 blokkján alapuló háromhengerest a bemutatása óta természetesen többször finomították. Most újra hozzányúltak.

A számokban leginkább kifejezhető változás a teljesítményt érinti. Az új évadban, 2023-ban már öt lóerővel többet használhatnak ki a versenyzők, de pontos adatot nem tudni, csupán annyit, hogy 140 lóerő fölött tud a háromhengeres. Ehhez pedig az eddiginél 400-zal magasabb fordulatszám is társul. A teljesítménynövekedést egyebek mellett új hengerfejjel, módosított szelepekkel, új vezérműtengely-profillal és átdolgozott szeleprugókkal érték el. Reszeltek valamelyest a dugattyúkon, a hajtórudakon és a főtengelyen is.
A gyorsaságimotoros-vébé globális jogtulajdonosa, a Dorna egyébként elégedett a Triumph által szállított blokkokkal. Ezt támasztja alá az is, hogy nemrég 2024-ig meghosszabbították velük a szerződést.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.