Az eddigi értesüléseket mintegy megerősítve a Suzuki most hivatalosan is bejelentette, valóban tárgyalnak a MotoGP elhagyásáról, terveik szerint a szezon végével búcsúznának a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól. Jelenleg a szakítás mikéntjéről tárgyalnak a Dornával, a sorozat globális jogtulajdonosával.

A döntést röviden, tömören, de annál lényegre törőbben indokolják: a jelenlegi gazdasági helyzet, valamint az autóipart az utóbbi időszakban érintő nehézségek kényszerítik arra a vállalatot, hogy mind anyagi, mind emberi erőforrásait technológiai fejlesztésekre összpontosítsák. Magyarul a mostani körülmények között nincs pénz a MotoGP-re, az erőforrásokat elszipkázzák a mindennapi folyamatok.
Egyes források szerint a sorok között olvasva akár a dízelmotorokkal kapcsolatos trükközés és annak várható következményei is állhatnak a háttérben – legalábbis részben. Mint ismert, a Suzuki, a Stellantis és a Marelli is érintett az ügyben, jelenleg is folynak vizsgálatok a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó trükközés miatt. Bár itt fontos hozzátenni, hogy a Suzuki – Európában legalábbis mindenképpen – csak más gyártóktól vásárolt dízelmotorokat épített autóiba.
A Suzuki kiválásával mindenesetre igen nagy nevek maradhatnak állás nélkül, vagy legalábbis nézhetnek más lehetőségek után. Joan Mirt a Repsol Hondával hozták hírbe, de csapattársa, Álex Rins is nagyszerű versenyző, ráadásul rajtuk kívül ott van a nemrég szerződtetett Livio Suppo csapatfőnök is. A rajtrácson megüresedő helyekre úgy fest, a Gas Gas pályázik, de erősen kérdéses, a 2023-as idényrajtra össze lehet-e rántani egy istállót – bár a KTM fiókcsapataként nyilván ehhez mindent megkapnának.
Friss információ, hogy a jelenleg Moto3-ban vitézkedő – és ott kétszeres világbajnok – Leopard Racing is szívesen belekóstolna a legmagasabb géposztályba, méghozzá egy szatellit Aprilia-csapat üzemeltetésével. Eközben az RNF Yamaha állítólag a Suzukival karöltve olajra lépne, amivel a rutinos Andrea Doviziosót és az újonc Darryn Bindert tenné munkanélkülivé.
Mi pedig most mást nem tehetünk, mint hogy várjuk, mire jut egymással a Suzuki és a Dorna.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.