Szeptember elején már kiderült, hogy a Kawasaki a Z900 RS után egy újabb retrós stílusú naked bike-on dolgozik, ám ezúttal egy mérettel lejjebb, a Z650-ből faragnak hasonlót. Akkor a típusjóváhagyási dokumentumokból már ki lehetett hámozni néhány lényeges információt a Z650 RS-ről, most pedig elérkezett a leleplezés ideje.

A 649 köbcentis soros kéthengeres természetesen megmaradt, sőt a hozzá kapcsolt kipufogórendszer sem változott. A teljesítmény változatlanul 68 lóerő, de készült egy 48 lóra visszafojtott, A2-es jogsihoz illő változat is. Noha a számokban nem látunk semmi újat, a japánok azt mondják, a blokk hangolásán módosítottak, hogy jobban passzoljon a retrós hangulathoz, így alacsony és közepes fordulatszám-tartományban élettelibb lett.
A felfüggesztést illetően nem a legfinomabb cuccokból legóztak: elöl megtartották a 41 milliméteres villát, és a hátsó futómű állítási lehetőségei is az előfeszítésre korlátozódnak. Ennél kellemesebb szettet legfeljebb akkor kapunk, ha idővel a Z900 RS-hez hasonlóan ebből is készül SE – bár itt egy jelentősebb felár már inkább kategóriaváltásra sarkallhatja a vevőket.
A sima Z650 jelenleg 2,8 millió forintos alapáron vihető haza Magyarországon, ennél várhatóan 300-400 ezerrel lesz drágább az RS. De még így is jócskán alatta marad a Z900 RS-nél, amely 4,4 millióról indul.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.