A Kawasaki néhány évvel ezelőtt engedett a divatnak, és a Z900-ból készített egy neo-retró gépet. A Z900 RS ráadásul elég jól is sikerült, idén pedig még tovább finomították, az SE kivitel feszesebb, stabilabb és kezesebb lett. A hírek szerint hamarosan a Z650-nel is eljátsszák a múltidézős játékot.
Sose szabad fullba nyomni a retrót
Így legalább belefér a rendes futómű és fék. Kis kompromisszum, nagy királyság.

Persze korábban is pletykáltak már a Z650 RS érkezéséről, most azonban hivatalosan is benyújtották Európában a típusjóváhagyáshoz szükséges dokumentumokat. Képeket ugyan még nem mutattak a retrósított hatötvenesről, ám joggal várhatjuk, hogy stílusjegyeiben nagyon hasonló lesz majd a nagy testvérhez.
Ha fotók nem is, de információmorzsák már vannak. Motorikusan nem kell jelentős változásra számítani, hiszen a sima Z650-hez hasonlóan az RS is 68 lóerő lesz, ezt a teljesítmény 8000-es fordulaton adja le. Készül A2-es jogsihoz passzoló, 35 kilowattosra, azaz 48 lovasra fojtott változat is. A nyomaték 64, illetve 58 newtonméter.
A méreteket tekintve ugyanakkor lesz eltérés: az RS egy centivel lesz hosszabb, jó eséllyel a módosított farokidom miatt, míg kormányát magasabbra és szélesebbre cserélik. A tengelytáv ellenben néhány millimétert csökken, 1410-ről 1405-re, ez pedig a futómű terén is módosításokat sejtet – igaz, erről még nincs pontos információ. Tömegben egyetlen kilós fogyást tapasztalhatunk, 187 kilogrammra.
Bár a hivatalos premier dátuma még nem ismert, a Kawasaki már elkezdte a kampányt Retrovolution szlogennel, és korábban is 2021-re tippelték a források a megjelenést. Nem kizárt tehát, hogy ősszel le is leplezik a Z650 RS-t.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.