Egészen elképesztő növekedést produkált az indiai Bajaj. A márka idén májusban 113 százalékkal több motorkerékpárt adott el, mint tavaly ugyanekkor. A növekvő kereslet egyik okaként éppen a vírushelyzetet lehet megjelölni, hiszen sokan saját egészségüket féltve, a tömegközlekedéstől elfordulva ültek motorra.

Az indiai óriás minden szegmenst igyekszik lefedni, így van háromkerekűjük, Piaggio Ape-fazonnal a RE képében, de említhetjük meztelen gépként a Dominart, vagy cruiserként az Avengert. Emellett pedig a KTM és a Husqvarna partnerei is, ezt a tényezőt sem szabad elhanyagolni. Nem csoda, hogy ma már a legértékesebb márkaként emlegetik, bár népszerűségét nyilván főként ázsiai eredményeinek köszönheti.
Számszerűsítve a mostani sikert, tavaly májusban mintegy 112 ezer Bajaj motorkerékpár talált gazdára, miközben idén több mint 240 ezret értékesítettek. Ez valóban meggyőző növekedést mutat. Az export terén is fényes a helyzet, hiszen ott még nagyobb, 145 százalékos a bővülés. A tavalyi 73 ezer helyett idén már 180 ezer gépet adtak el külföldre – elsősorban a szomszédos országokba.
A márka egyébként még tovább nyújtózkodna, tervüket pedig egy komolyabb modelloffenzívával valósítanák meg. Ennek része mások mellett a Chetak villanyrobogó felélesztése is.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.