Horzsol a Norton pillekönnyű kéthengeres sportgépe
A Norton nagy formában van, pár napja bemutatták a soros kéthengeres scramblerjüket, utána pedig a Superlight nevű, szintén soros kéthengeres sportmotorjukat leplezték le.
Elkészült Norton scramblerje, az Atlas
Két kivitelben készül, árban pedig nagyságrendileg a Triumph szintjére lőtték be.

A Norton Superlight blokkja az Atlas-hoz hasonlóan a V4-es blokkjuknak a felét kapta meg, de ebben a 650-es sorkettes 105 lóerőt ad le, a legnagyobb nyomatéka pedig 75 Nm. Az adatoktól nem reped meg a plafon, viszont ha a részleteket tovább böngésszük, hamar kiderül, hogy nem egy utcai motorhoz, hanem egy leendő versenygéphez van szerencsénk: a hattengelyű IMU-vezérelte kipörgésgátló, a rajtautomatika, az egykerék-gátló, az üzemmódkapcsoló Pro Race állással és a gyorsváltó alapáron jár hozzá - mondjuk az alapár is nagyjából hétmillió forint, amibe bele kell férnie az ilyen jóságoknak.
De még közel sem értünk a műszaki csemegék végére, az acélcső vázba a blokkot teherviselő elemként építették be, és nem csak a lengővillatengely pozíciója állítható, hanem a villaszög is. A futóművet és a kormánylengés-csillapítót az Öhlins szállítja, természetesen mindegyik állítható minden paraméterében. Az idomok és a BST felnik szénszálból készültek, így Norton Superlight száraz tömege mindössze 158 kiló.
A versenymotor-gyanút tovább erősíti, hogy szokatlanul nagy, 330 mm-es féktárcsákat szereltek rá gyárilag, melyeket Brembo M50 nyergek harapnak - egészen a Panigale V4-en bemutatkozó Brembo Stylema nyergekig ezek számítottak a legjobb, közúton is használható nyergeknek. Az idomokat szélcsatornában fejlesztették, és leszorítóerőt termelnek, illetve a tank az ülés alá került a jobb súlyelosztásért - apropó, tank: az anyaga kevlárral erősített szénszál.
A Superlight-hoz opcionális extra a kizárólag pályán használható titán kipufogórendszer, amellyel hat kilót lehet spórolni a motor tömegén, illetve ugyanannyi lóerőt hoz extrába.
Mindebből nem nehéz kitalálni, mi a Norton célja ezzel a típussal: jövőre rajthoz állnak a Man TT-n a Lightweight kategóriában, ahol jó eséllyel nyerni is fognak, elvégre a Norton űrtechnikájával lényegesen nehezebb és gyengébb Kawasaki ER-6-oknak kell felvenniük a versenyt.
Jelen pillanatban egyetlen ellenfél látszik csak a horizonton, és az is még csak tanulmányként volt látható: a szintén egy fél V4-esből épített Aprilia RS 650 Concept.
Fél RSV4 blokk köré épített hatkilós sportmotort az Aprilia
Az RS 660 Concept - a nevéből is kiderül - egyelőre még csak tanulmány.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.