A BMW elkészítette a tömeggyártásra kész karbon lengővillát
A BMW készített már karbon vázat és karbon kereket, mégpedig a HP4 Race-hez, ám a lengővilla azon még alumínium volt, most viszont ezt is megoldották szénszálból. A bemutatott alkatrész különlegessége, hogy nem kézműves termék, mint a Ducati 1299 Superleggera esetében, hanem nagyszériás sorozatgyártásra kész darabról van szó.
Elkészült minden idők legdurvább BMW sportmotorja
A BMW HP4 Race konkrétan versenymotor, olyan megoldásokkal, amilyet a Superbike világbajnokságon sem látni.

A BMW a karbonelemek sorozatgyártásában az i3-mal és az i8-cal már ért el fontos áttörést, vagyis gépesíteni tudták az eddig rengeteg kézimunkát igénylő folyamatot. A tömegtermelés persze csak elméleti - a BMW Motorradnál egyébként napi 200 motor felett beszélnek tömeggyártásról - ugyanis hogy ez valóban működjön, hatalmas beruházásra lenne szükséges, így a tervek szerinte először évente pár ezer darabos kapacitással számolnak.
Ha bejutottál, nyertél
A nyolcas szám a BMW-nél mindig is az elmebajt jelentette. Új szintre emelték.
A nagyszériás gyártás lehetősége viszont előrevetíti, hogy a jelenleg gyűjtői mesterművek kiváltságát jelentő technológia leszivárog a hétköznapi modellekbe.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.