A folyóhomok nem vicc
A szerdai San Juan De Marcona-Arequipa szakasz a motorosoknak 266 kilométer speciállal indult, majd 508 kilométer összekötő után értek a perui Andok egyik központjába Arequipába. Bár csak alig távolodtak el a Csendes-óceán partjától, a tengerszintről háromszor is 1000 méter fölé mentek - a legmagasabban a második checkpointnál jártak, 1750 méteren.

Szinte egész nap mély homokban kellett motorozniuk, csak néha értek hagyomány talajt a gumik - nem is találkoztak kövekkel vagy növényekkel.
A hondás Joan Barreda megmutatta, hogy a mezőny talán legjobb motorosa, a spanyol zseni irgalmatlan tempót ment a mért szakaszon, elképesztő tíz és fél percet adott a mögötte beérő Matthias Walknernek.

"Tudtam, hogy ez az utolsó nap a dűnéken, ezért támadni kellett. Pontosan ezt tettem, és visszahoztam a lemaradásomból. Visszakerültem a top10-be, és bár még mindig van hátrányom, biztos vagyok benne, hogy találok még előnyt a pályán" - ez volt Barreda karrierjének 21. szakaszgyőzelme, és ezzel feljött az összesítés negyedik helyére - az első három másfél percen belül van, és Barreda hátránya is minimális, hét és fél perc választja el az első helytől, amit akár egy nap alatt is behozhat.
"Sokkal többet lehetett veszíteni, mint nyerni a mai szakaszon. A Dakaron minden nap különböző, így nem könnyű kitartani a stratégia mellett" - mondta el a Walkner a nap végén. Harmadik Kevin Benavides lett - így a napi top háromba két hondás került.
Az összesített listát hajszálvékony előnnyel még mindig Adrien Van Beveren vezeti, de a tegnap még előkellő helyen álló Pablo Quintanilla visszesett a kilencedik helyre.
"Örülök, hogy letudtuk a napot, mert elég kemény volt. És boldog vagyok, hogy magam mögött tudtam tartani a többieket. Soha nem láttam még olyan homokot, mint ma, volt, hogy a lábammal pedáloztam a motor mellett, hogy sikerüljön felérnem a dűne tetejére." - nyilatkozta Van Beveren. Hasonlóan nyilatkozott csapattársa Xavier De Soultrait is ("Ilyet még soha nem láttam. A folyóhomok nem vicc, folyamatosan mozog, és villámgyorsan elmerülsz benne"), aki a nap folyamán végig Van Beverent segítette, és saját bevallása szerint a KTM stratégiáját követték, vagyis csapatként mentek.
A KTM-es Antoine Méo joggal volt boldog, a negyedik helyen ért be - idén ez volt a legjobb eredménye, viszont 2016-ban, az első Dakarján kétszer is szakaszgyőzelemmel zárta a napot. Tavaly egy súlyos kézsérülés miatt maradt távol, saját bevallása szerint jól van, de még nem ért véget a gyógyulása, abban bízik, hogy a verseny előrehaladtával egyre jobb formába kerül.

Most már a versenyzők a hatodik szakaszon vannak, elhagyták a homokot és a tengerpartot, és nekivágtak az égig érő csúcsoknak, ahol eső, hideg és legszomj a gyötri őket, egész nap 3600 méter fölött mennek, sőt, egy helyen 4700 méterre is felvezet az út, ahol már a magassági betegséggel is komolyan számolni kell.
5. etap eredmények:
POS. | N° | DRIVE-TEAM | MARK-MODEL | TIME |
---|---|---|---|---|
1 | 5 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM | 03H 19' 42'' | |
2 | 2 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 03H 30' 08'' | |
3 | 47 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM | 03H 32' 02'' | |
4 | 19 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 03H 32' 42'' | |
5 | 4 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 03H 34' 17'' | |
6 | 23 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 03H 34' 25'' | |
7 | 8 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 03H 34' 42'' | |
8 | 3 | HIMOINSA RACING TEAM. | 03H 36' 36'' | |
9 | 20 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM | 03H 38' 58'' | |
10 | 40 | GAS GAS MOTORSPORT | 03H 40' 59'' |
Összesített állás:
POS. | N° | DRIVE-TEAM | MARK-MODEL | TIME |
---|---|---|---|---|
1 | 4 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 14H 37' 40'' | |
2 | 47 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM | 14H 38' 40'' | |
3 | 2 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 14H 38' 54'' | |
4 | 5 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM | 14H 45' 13'' | |
5 | 23 | YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 14H 45' 22'' | |
6 | 8 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 14H 48' 19'' | |
7 | 19 | RED BULL KTM FACTORY TEAM | 14H 49' 52'' | |
8 | 3 | HIMOINSA RACING TEAM. | 14H 53' 04'' | |
9 | 10 | ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 14H 53' 52'' | |
10 | 20 | MONSTER ENERGY HONDA TEAM | 15H 03' 28'' |
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.