A kétütemű motorokat néhány kivételtől eltekintve eddig elkerülte az elektronikus befecskendezés - egyszerűen nem volt indokolt. Mivel jellemzően offroad sportgépek és 50-es segédmotoros kerékpárok készülnek már csak két ütemű blokkal, nem volt fontos az üzemanyag-ellátás továbbfejlesztése. Különc gyártók, például a spanyol Ossa készített már injektoros 2T endurót és triálmotort, de nagy szériában eddig ismeretlen volt a megoldás a motorkerékpároknál. Eddig.
Végre egy kétütemű csemege
Az Ossa kétütemű technikája lenyűgöző, formája viszont lélegzetelállító.

Azt lehetett tudni, hogy a KTM-nél már régóta fiókban a technológia, de csak a napokban jelentették be, hogy a 2018-as kétütemű enduróik már injektorral (Transfer Port Injectionnek hívják, a modellek neve végére ezért a TPI betűsor kerül majd) készülnek - ezeket idén májusban fogják leleplezni.
Első körben a 250 EXC és a 300 EXC kapja meg a TPI-t, illetve az amerikai és kanadai piacon a 250 XC-W endurókrossz modellt látják el vele. A befecskendezés nem csak kedvezőbb fogyasztást és magasabb teljesítményt hoz, de feleslegessé teszi az olaj bekeverését - külön olajozás kerül bele, akárcsak a kerék feltalálása után gyártott összes robogóba.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.