Az időjárás tovább súlyosbítja az amúgy is brutálisan nehézre sikerült Dakart. Hatalmas esőzések szakadtak Bolíviára, ami miatt először az ötödik szakaszt rövidítették felére, majd törölték a hatodikat.
Bajban a Honda
Még félidőnél sem tart a Dakar, de már csak a top10 aljába fértek be.

Az Oruro és La Paz közötti etapon lett volna a leghosszabb, 527 kilométeres a speciál, ehelyett viszont a csapatok egy összekötő úton vonultak végig Bolívia fővárosába, ahol a pihenőnapot is töltik.
A fotelből nézve ez szomorú hír, hiszen a Dakar elméletben azért Dakar, hogy a legrohadtabb körülmények között menjenek a világ legjobb terepmotorosai. Viszont egy fűtött szoba biztonságából nehéz megítélni, hogy mennyire lehet veszélyes a magashegyi ösvényeken átzúduló, hatalmas köveket görgető saras áradat. Valószínűleg nagyon, ha a szervezők így döntöttek.
A tavalyi bajnok összetörte magát, a Hondát csaláson érték
Toby Price a vége felé bukott hatalmasat, a Honda pedig a tankolásokkal trükközött.
Ha már volt egy kis szabadidő
La Pazban az összesített listát vezető Sam Sunderland szakított egy kis időt csapattársa meglátogatására. Az élről kieső Toby Price-hoz ugrott be a kórházban, aki a negyedik szakaszon hatalmasat esett, és eltörte a combját.

Ma La Pazból Uyuni felé vették az irányt, a szakasz része a sós síkság is, ami két éve a fél mezőnyt kicsinálta - akkor egyszerre volt eső, köd és hideg. Annak a követése talán az egyik legszebb Dakar-élményem volt, nem kizárt, hogy a mai nap is felkerül mellé. Ráadásul ez lesz a maratoni szakasz első napja, vagyis este a motorosok teljesen magukra lesznek utalva.
Összesített eredmények (büntetések nélkül)
1. SUNDERLAND Sam (GBR) KTM 15:22’05
2. QUINTANILLA Pablo (CHI) Husqvarna +12’00
3. VAN BEVEREN Adrien (FRA) Yamaha +16’07
4. FARRES Gerard (SPA) KTM +20’57
5. WALKNER Matthias (AUT) KTM +29:01
6. DE SOULTRAIT Xavier (FRA) Yamaha +36’06
7. SVITKO Stefan (SLO) KTM +48’43
8. RENET Pierre-Alexandre (FRA) Husqvarna +54’45
9. MARTIN Diego (ARG) KTM +1:04’55
10. GONCALVES Paulo (POR) Honda +1:08’21
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.