Az Apriliánál a méret a lényeg

2016.11.10. 11:19

Az Apriliánál a jelek szerint úgy vélik, egy rendes motornál a köbcentik számítanak a leginkább. A milánói szalonra ugyanis két kilencszázas géppel készültek. Egészen pontosan a Dorsoduro és a Shiver 750-esét pöckölték fel 900 köbcentiméteresre.

Mindkét motor 896 köbcentis, kilencvenfokos hengerszögű V2-est kapott – lényegében a 750-est alakították át. A löket 56,4 milliméterről 67,4-re nőtt, teljesítményben viszont minimális a különbség. A 150 köbcentis növekedés csupán három lóerőnyi többletet hozott, így 95-öt tud a kéthengeres – ezt 8750-es percenkénti fordulaton adja le. A 82 newtonméteres csúcsnyomaték 89-re nőtt, ami 6600-nál jelentkezik.

A 900-as Dorsoduro új elektromos gázmarkolatot kapott, amelynek köszönhetően a gyáriak szerint finomabb lesz a gázreakció. A ride-by-wire rendszeren mellesleg egy kevés súlyt is megtakarítottak. A kipörgésgátló három fokozatban állítható, ki is kapcsolható. A kétcsatornás blokkolásgátló a Continentaltól jön, szintén le lehet lőni, ha valakit zavar. Az új Kayaba első villánál az előfeszítés és a visszarugózás állítható, hátul viszont csak az előfeszítésbe tudunk belenyúlni. A felnik súlyából kicsivel több mint két kilót faragtak le.

Az azonos blokkot használó Shiver mind a ride-by-wire, mind a kipörgés- és blokkolásgátló tekintetében megkapta ugyanazokat a fejlesztéseket, amelyeket a Dorsoduro is. Az elődhöz képest továbbá kisebb ráncfelvarráson is átesett: új farokidomot, oldalsó idomokat és első sárvédőt is kapott 2017-re. Az információs kijelző pedig az RSV4-ről ismert 4,3 colos TFT lett.

A két új kilencszázas Aprilia árazásáról egyelőre nincsenek információk, annyit azonban már tudni, hogy a kereskedésekbe 2017 tavaszán érkezhetnek meg.

Az oldalról ajánljuk

Nyerj vasárnap, adj el hétfőn
  • Tesztek

Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9

Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.

2 órája
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

április 11., 15:13
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10