Megmutatta a Duke-széria legújabb tagját a KTM. A 790-es prototípust a Kiska dizájnstúdió tervezte, külön érdekessége pedig, hogy több alkatrésze – így a kipufogórendszer bizonyos elemei – háromdimenziós nyomtatással készültek. Kérdés persze, hogy ez a sorozatgyártásra is így maradhat-e.

A 790 Duke egy új fejlesztésű blokk köré épül. Az LC8c nevében a „c” a kompaktságra utal. Egy 800 köbcentis sorkettesről van szó, amely a jövőben egy teljes modellcsalád alapját adhatja. Ehhez egy gyorsváltót is kap az újdonság. A motorkerékpáron látható WP futómű kimondottan ehhez a géphez készült, egyelőre nem sorozatgyártású alkatrészek alkotják. Több különböző menetprogramot választhatunk, és testre szabható a kipörgésgátló is. Kapunk elektromos gázmarkolatot és IMU-t (tehetetlenségi mérőegységet) is.
A KTM várhatóan egy év múlva, a 2017-es EICMA-n mutatja be a 790 Duke sorozatgyártású változatát. Nem kizárt, hogy Husqvarna-logóval ellátott változat is készül majd belőle. A kereskedésekbe minden bizonnyal legkorábban 2018-ban érkezhet meg az osztrákok újdonsága.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.