Versenyrészlegről szériagyártásba

2016.11.03. 14:22

Az MV Agusta nyelvezetében az RC betűpáros a legsúlyosabb elmebajt jelentik, ez a Reparto Corse, azaz a versenyrészleg rövidítése. 2017-re összesen négy új RC változattal áll elő az olasz gyártó - ebből három upgrade-elt modell, egy viszont teljesen új.

Az RC változatokat messziről felismerni a jól látható 37-es számról - ez nem a gyári versenyzőjük rajtszáma, hanem a összesen ennyi konstruktőri világbajnoki címet számlál a márka.

2017-re megújul az F3 RC, mind a 675-ös, mind a 800-as változat - a grafika egyébként Jules Cluzel és Lorenzo Zanetti versenymotorjait idézi, amikkel a Supersport világbajnokságon mennek. A csúcsminőségű fék és futómű mellett  az RC változatokhoz speciális rendszámtábla-tartó, üléspúp, hátsó emelő és motortakaró ponyva jár. A két változatból összesen 350 darab készül.

Kapcsolódó
Nagyon szigorú három hengereseken dolgozik az MV Agusta

Nagyon szigorú három hengereseken dolgozik az MV Agusta

Tovább hegyezett, spéci futóművel és fékekkel jön majd a méregdrága RC kivitele az F3-nak.

Az F4 RC lényegében egy Leon Camier replika, és teljes gyári versenycsomaggal együtt érkezik, aminek része az SC Project kipufogó, az átírt motorvezérlő és a hátsó ülést takaró elem. Ez sem lesz gyakori az utakon, mindössze 250 darabot terveznek belőle.

A negyedik Reparto Corse az MV Agusta Dragsterből készül - a rövidre vágott farú háromhengeres modellről nem igazán tudni, hogy miben lesz különlegesebb az alap Dragsternél - elsőre csak a Superbike VB-s fényezés és a 37-es szám tűnik fel. A Dragster RC-ből 2017-ben 350 darab készül - a jövő héten már okosabbak leszünk, akkor fogják ugyanis leleplezni őket a milánói EICMA-n.