A szlovén Akrapovic nevét elsősorban tuningelemként, vagy rendelhető extraként beszerezhető kipufogóikról ismerjük. Nemcsak kétkerekűekhez, hanem sportautókhoz is gyártanak rendszereket. Most azonban egészen más területen próbálták ki magukat: motorkerékpárt építettek.
A németországi Bad Salzuflen Custombike Show-n bemutatott Full Moon persze egyelőre csak tanulmány. Az építésben a szintén szlovén Dreamachine motorépítő műhely is közreműködött, a végeredmény pedig egy érdekes, futurisztikus külsejű gép. Az Akrapovic nevét korábban is viselte már motorkerékpár, eddig azonban a cruiseres vonalat képviselték – onnan ezúttal alaposan eltávolodtak.

A Full Moon (Telihold) elnevezést egyébként a hatalmas, harminccolos első kerék ihlette, amelynek teli felnije van – ez szénszálas műanyagból készült. A féktárcsa méretéről ugyan pontos adatot nem hoztak nyilvánosságra, de szemmel láthatóan ez is egyedi, ekkora méretűt más motoron még nem láthattunk.
A monocoque vázba egy 1524 köbcentis V2-es blokkot faragtak, amely az S&S terméke. A burkolatok természetesen saját gyártású Akrapovic kipufogókat rejtenek. Ezeket azonban a kissé talán streamlinerekre emlékeztető forma miatt csak hátulról látni valamelyest. Különlegesség még a hidraulikusan állítható felfüggesztés, amelynek köszönhetően középállványra és oldaltámaszra sincs szükség, a motor ugyanis egészen leül a földre, ahol egyensúlyban is marad.
A Full Moon koncepcióval a szlovénok végigjártnak majd több nagy motorszalont is a tervek szerint. Azt, hogy mik a távlati terveik vele, egyelőre nem tudni, de nehezen elképzelhető, hogy valaha is sorozatgyártásba vigyék.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.