A KTM az elmúlt időszakban a négyszáz köbcenti alatti és az egy liter fölötti kategóriákban bővítette kínálatát. Míg a tavalyi EICMA motorszalonon a 125-ös, 250-es és 390-es RC sportmotorok jelentették standjuk újdonságait, addig idén az 1050 Adventure-rel hakniztak. Ha viszont megnézzük az osztrák gyártó aktuális modellpalettáját, azt láthatjuk, hogy a 600 és 800 köbcenti közötti gépeknél nincs túl nagy választék. A 690-es Duke és Duke R mellett mindössze egy-egy endurójuk és supermotójuk van ugyanis ebben a szegmensben.

A hírek szerint a közeljövőben éppen ezen változtatnának. Új motorblokkokat fejlesztenek, amelyek betölthetik a meglévő űrt, méghozzá három éven belül. A legvalószínűbb variációt a V2-esek jelentik, amelyek szinte mindenféle stílusú motorkerékpárnál használhatóak lesznek. Ezekről a tervekről a KTM első embere, Stefan Pierer beszélt a Motorcycle News-nak.
Pierer személye egyébként egy másik érdekes lehetőséget is felvet a palettabővítéssel kapcsolatban. Az ő cégén, a Pierer Industrie AG-n keresztül vásárolta meg ugyanis korábban a KTM a Husqvarnát. A jövőben pedig a Husky is megkaphatja majd az új fejlesztésű, 600-800 köbcentis V2-eseket. Így az elsősorban terepmotorjairól ismert márka kínálata hosszú távon 450-1300 köbcentis utcai gépekkel egészülhet ki. Ennek előjele lehetett az idei milánói motorszalonon bemutatott 701 supermoto, valamint a Svartpilen és Vitpilen koncepciómotorok is.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.