2014.11.05. 17:56

A Yamaha kilencszeres világbajnoka, Valentino Rossi közreműködésével mutatta be legdurvább sportgépét, az R1-est. Ha pedig ők előhúzták az aduászt, akkor a Honda sem maradhatott le nagyon: a 2013-as és 2014-es MotoGP világbajnokság aranyérmesét, Marc Marquezt bízták meg egy hasonlóan nemes feladattal.

Marquez az egész milánói EICMA egyik legjobban várt gépét leplezhette le: az RC213V-S-t. A Honda Racing Corporation piros-kék-fehér színösszeállítását viselő sportmotor nem más, mint a MotoGP utóbbi évadaiban sikert sikerre halmozó versenygép utcai változata. Igaz, egyelőre csupán prototípusról van szó, a végleges változatot talán a jövő évi Tokiói Autószalonon láthatjuk leplezetlenül.

Éppen ezért egyelőre túlzottan sok információ sem áll rendelkezésre a modellről. Az a típusjelzésből egyértelműnek tűnik, hogy a versenymotorhoz hasonlóan itt is egyliteres V4-es blokkot alkalmaznak, várhatóan kevésbé kihegyezett teljesítménnyel. Súlyban pedig a különböző kötelező felszerelések miatt picivel többre számíthatunk, mint az a 160 kiló, amennyit Marquez futamokon használt motorjának minimálisan nyomnia kell a szabályok értelmében.

A külsőt tekintve pedig azt láthatjuk, hogy az utcai használhatóság érdekében az első és hátsó lámpa, az irányjelzők és a visszapillantó tükrök is felkerültek. A rendszámtáblatartó pedig szintén nem volt elengedhetetlen kelléke a MotoGP-gépnek, a forgalomba helyezéshez ellenben elengedhetetlen lesz. Bár a részletes adattáblázatra, ezzel együtt a minden bizonnyal döbbenetes számokra várni kell még, addig is kattintsák végig a képgalériát!

Az oldalról ajánljuk

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36