Több újdonságot is tartogatott a kölni Intermot kiállításra a BMW motorgyártó részlege. A bajorok végre az R1200 R roadsterbe is belefaragták a nagy GS-ből és az RT-ből is ismert, precíziós folyadékhűtésű blokkot, így a 125 lóerős gép, melynek forgatónyomatéka 125 Nm, erősebb is lett elődjénél.

A blokkolásgátló és az ASC menetstabilizátor éppúgy az alapfelszereltséghez tartozik, mint a két választható menetprogram – a harmadik, Pro fokozat feláras extraként rendelhető. Utóbbihoz a DTC dinamikus kipörgésgátló is jár.
Az R1200R-hez hasonlóan a részleges folyadékhűtésű blokkot kapta meg az R1200 RS sport-túragép is. A felszereltséget tekintve szintén nincs nagy eltérés a két modell között, külsőre azonban az idomzat miatt teljesen jól megkülönböztethetőek. Ezzel a géppel egyébként egészen az 1976-ban bemutatott R100 RS-ig nyúlnak vissza a németek – már ami a szellemiséget illeti. Az RS-t egyébként méretét – és feltehetőleg árát – tekintve az RT alá pozícionálják.
Ahogy arra már egy ideje számítani lehetett, a BMW az S1000 RR szupersportmotor felfrissített változatát is a kölni kiállításon leplezte le. Itt a korábbi modellhez képest kisebb teljesítménynövekedést is tapasztalhatunk, a korábbi 193-ról 199 lóerőre. A csúcsnyoamték 113 newtonméter. Apróbb módosításokkal a súlyt is sikerült lejjebb faragni, a négy kilogrammos csökkenés most 204 kilogrammos menetkész tömeget jelent.
Amint az várható volt, az S1000RR megkapta a HP4-ből ismert DDC-t (dinamikus csillapítás-szabályozást), amely lényegében számítógép által felügyelt elektronikus futóműállítást takar. Emellett tempomatot is találunk a gépen – a gyáriak szerint a szupersport-szegmensben a világon elsőként alkalmazták ezt az extrát.
Az újdonságok sorát két különkiadású nagyrobogó zárja. A C600 Sport az új fényezés mellé Akrapovic kipufogót és sportosabb nyerget kapott, míg a C650 GT-nél szintén új színnel bővült a paletta, emellett pedig ledes nappali menetfény, ülés- és markolatfűtés, valamint guminyomás-figyelő rendszer is került a különmodell felszereltségi listájára.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.