KTM: a várakozásnak vége?

2014.09.23. 08:56

Jó néhány év után jövőre végre megkezdheti a Freeride E névre keresztelt elektromos gépek forgalmazását a KTM. Az osztrákok 2010-ben már lényegében kész voltak a terepes villany-motorkerékpárral, de a tesztelés elhúzódott, az árusításról pedig folyton eltérő információk jutottak napvilágra.

Most ráadásul egyszerre két változatban is megérkezhet a Freeride E: az E-SX krosszmotor, az E-CX pedig enduró lesz. Műszakilag azonosak az alapok, a villanymotor mindkét kivitelnél 22 lóerős, forgatónyomatéka pedig 42 newtonméteres. A hatótávot itt terepmotor lévén nem kilométerben adják meg. Egy töltéssel nagyjából egy órát motorozgathatunk, a 2600 wattórás akkucsomagot pedig négy csavar feloldásával cserélhetjük ki egy feltöltöttre. Más kérdés, hogy ez a hatótávot aligha növeli meg, hiszen egy súlyosabb csomagot pluszban nem szívesen cipelünk magunkkal. A teljes töltöttség 80 perc alatt érhető el.

Mivel villanymotorról van szó, így kuplungra és váltókarra sincs szükség, ez pedig azt jelenti, hogy mindkét féket kézzel működtethetjük. Ami a futóművet illeti, előre 43 milliméteres fejreállított villa került, hátul pedig WP rugóstag kapott helyet. A fékeket az olasz Formula szállította. A Freeride E súlya 106 kilogramm, ami viszonylag könnyűnek mondható a műfajban – igaz, a teljesítménye sem ostromol csúcsokat.

Az endurót a krosszváltozattól a lámpák, irányjelzők, tükrök és a kormányzár segítenek megkülönböztetni. Mindkét gép 2015-ös modellnek számít, így a kereskedésekbe jövőre kerülhetnek. A nagyközönség várhatóan valamelyik nagy őszi motorkiállításon is megnézheti még a legújabb KTM-eket. Az eddigi információk szerint ezekből elsőként Európa kap majd. Az E-SX ára Németországban 10995, az E-CX-é pedig 11295 euró lesz – ez forintban kifejezve 3,4-3,5 milliót jelent.

Fotók: KTM

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36