Fékhiba miatt hívják vissza a Hondákat
Nagyszabású, mintegy 126 ezer motorkerékpárt érintő visszahívást rendeltek el a Hondánál. A 2001 és 2010 közötti, valamint 2012-es évjáratú GL-1800 Gold Wingek fékrendszerében jelentkezhet a hiba, amely akár balesethez vagy tűzhöz is vezethet.

A másodlagos főfékhenger meghibásodása miatt ugyanis a nyereg a fékpedál felengedése után is tovább szoríthatja a hátsó tárcsát, így a súrlódás miatt a teljes fékrendszer túlmelegedhet, szerencsétlen esetben ez akár tüzet is okozhat. A rosszul működő hátsó fék pedig könnyen vezethet balesethez is.
Július végéig összesen több mint ötszáz meghibásodásról érkezett bejelentés a gyártóhoz, nyolc esetben pedig kisebb tűz is keletkezett. A motorosok szerencséjére azonban személyi sérüléssel ezek a helyzetek nem jártak. A japánok 2011-ben ugyanezen probléma miatt rendeltek el visszahívást, a jelek szerint azonban nem sikerült kiküszöbölni a hibát.
A Honda folyamatosan értesíti az érintett tulajdonosokat, és arról is tájékoztatja őket, hogyan ellenőrizhetik, fennáll-e náluk a hiba, és kihez fordulhatnak az elhárítással kapcsolatban. Ha a márkaszervizek átvizsgálása is megerősíti a meghibásodás tényét, újabb levélben értesítik a motorosokat a javítás idejéről.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.