Csődben a Horex
A német Clemens Neese néhány évvel ezelőtt fogott bele a Horex motormárka feltámasztásába. Az előszériás példányokat már kipróbálni is volt lehetőségünk, és az érdekes koncepcióval – VR6-os blokkal – készülő motor bizony nem is tűnt reménytelennek. Azóta még két újabb modellt is bemutattak, de úgy tűnik, a nagy visszatérésnek most vége.

A német márka tervei több komoly befektető figyelmét is felkeltették, mintegy 12 millió eurót pumpáltak a vállalatba. Mára azonban a tőlük származó pénzeket felélték, és augusztus végén csődöt jelentettek. A hírek szerint ugyanis nem jöttek be a számításaik, és nem volt megfelelő érdeklődés a méregdrága, 8-10 millió forint körüli áron kapható luxusmodellekre.
Bár pontosan nem tudni, hány példányt sikerült értékesíteni, az biztos, hogy az eladások elmaradtak a várakozásoktól. Egyes források szerint 3-400 darab Horex talált gazdára az elmúlt időszakban, míg mások szerint a százat sem érték el. A cél pedig négy számjegyű, ezres nagyságrendű eladás lett volna.
A mostani problémáknak már decemberben is voltak előjelei: a Horex minden gyártási folyamatot visszarendelt saját augsburgi üzemébe. Ezt akkor az összehangoltabb munkával indokolták, utólag viszont világos: a költségeket próbálták csökkenteni. Nem jártak sikerrel, a cég felszámolása megkezdődött – kérdés, a közeljövőben lát-e még valaki fantáziát a koncepciójukban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.