Nagy durranással tér vissza a Bultaco
Több mint harmincéves kihagyás után most biztossá vált, hogy a spanyol Bultaco megpróbál visszatérni a motorkerékpár-ipar vérkeringésébe. A májusi időzítés persze nem véletlen, ugyanis 1958-ban éppen ebben a hónapban alapították meg a márkát, és a névadó, Francesc Xavier Bultó (Paco Bultó) is ebben a hónapban született 1912-ben.

A márka 1983-ban tűnt el a palettáról - akkor azt lehetett valószínűsíteni, hogy végleg. Ez azonban mégsem így történt, most az LGN Tech Design vette gondozásába a nevet, és rögtön két új prototípust is bemutatott. Ráadásul mindkettő egészen dögösre sikerült, és a modern technikával, a mai trendekkel is igyekeznek tartani a lépést. Jelen esetben ez az elektromos hajtás használatát jelenti.
A Rapitan nevű modell 55 lóerőnek megfelelő teljesítménye nem számít kiemelkedőnek, de 123 newtonméteres nyomatéka azért elég tisztességes. A 189 kilogrammos gép egy töltéssel mintegy 110 kilométert tud megtenni országúti tempó mellett. Ez természetesen a körülmények és a vezetési stílus függvényében változhat. Érdekesség, hogy a benzintankot helyettesítő idom alatt egy bukósisak tárolására alkalmas rekeszt is kialakítottak. A villanymotort, az első Hossack futóművet és a bordásszíjhajtást egyaránt megtaláljuk a másik modellen, a Rapitan Sporton is, mely leginkább csak külsejében különbözik a Rapitantól.
A végleges, sorozatgyártású modell a tervek szerint már idén megérkezhet. Bár a Bultaco központja Madrid, a gyártás Barcelonában folyhat majd. Kezdetben 150 főt foglalkoztatnának, és évi 1500-2000 motort készítenének. Ez azonban a jövőben tovább bővülhet, akár 500 dolgozónak is munkát adhat a vállalat.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.