Fél évszázad után visszatér a Saroléa
A Saroléa névre keresztelt belga vállalat a 19. század végén még fegyvergyártással kezdte működését, később azonban járművek készítésére váltott. Előbb bicikliket, majd 1903-tól közel hatvan éven át motorkerékpárokat gyártottak. A hatvanas években azonban eltűntek a palettáról.

Közel félévszázados szünet után a belgák a világ egyik legkeményebb motorversenyét, a Man-szigeti TT-viadalt szemelték ki a nagy visszatérésre. Ehhez pedig egy érdekes koncepciót is választottak: klasszikus stílusú sportgépet terveztek, modern technikával. A café raceres külső ugyanis elektromos hajtást rejt. A 130 kilowattos (177 lóerős) villanymotort szénszálas vázba építették, így súlya az elektromos gépek mezőnyében nem számít nagynak: 191 kilogrammos.
Kérdés, hogy mindez mire lesz elég az idei futam nagy esélyese, a Mugen Shinden San versenygépe ellen. Persze így elsőre nem is kimondottan a győzelem lehet a Saroléa célja, sokkal inkább az, hogy a szabadedzések során értékes adatokat és információkat gyűjtsenek, valamint végig tudjanak menni a versenyen is. A belgák SP7 nevet viselő modelljének nyergébe Robert Wilson ül, aki még viszonylag tapasztalatlannak számít a TT-mezőnyében: először 2011-ben állt rajthoz a Man-szigeten.
Az egyelőre kérdéses, hogy a visszatérő Saroléának milyen céljai vannak a jövőre. Nem tudni ugyanis, hogy a Man-szigeti verseny csupán egy fellángolás, vagy a híres futam körüli felhajtást ügyesen meglovagolva újabb, utcai típusok bevezetését tervezik.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.