Bár a gyári csapat versenyzői nem teljesítenek rosszul az idei Superbike-világbajnokságon – a bajnokság felén túl Marco Melandri a harmadik, Chaz Davies pedig az ötödik helyen áll -, a BMW-nél mégis úgy döntöttek, jövőre már nem indítanak gyári csapatot a sorozatban.

Stephan Schaller, a BMW Motorrad vezérigazgatója szerint a lépés oka, hogy a márka jelentős átszervezésen megy keresztül, így az erőforrásokra más területeken van szükség, a versenysport helyett a piaci jelenlétükre összpontosítanának. Az 500 köbcenti feletti gépek szegmensében, ahol a bajorok eddig is sikeresek voltak, újabb fejlesztésre és bővítésre készülnek, emellett a kisköbcentis és elektromos motorok felé is nyitnak. A közeljövőben az olyan fejlődő piacokon is megerősítenék jelenlétüket, mint amilyen Ázsia, vagy Brazília.
Ezeknek a terveknek a megvalósítása nagy figyelmet és rengeteg munkát igényel, így a BMW jövőre már nem szerepel gyári csapattal a Superbike-világbajnokság futamain. A versenysorozatba egyébként 2009-ben szálltak be, azóta 11-szer ünnepelhettek győzelmet, dobogós helyen 33-szor végeztek pilótáik. Persze ez a mostani változás nem jelenti azt, hogy teljesen elszakadnának a motorsporttól, a privát csapatokkal továbbra is együttműködnek majd, de ennek részleteiről egyelőre nem számoltak be.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.