A költségcsökkentés érdekében új szabályok bevezetéséről egyezett meg a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség (FIM), a gyártók szövetsége (MSMA) és a Dorna. Az intézkedések a Superbike versenysorozatait érintik.

A változásokat 2016-ig, három lépcsőben vezetik be, az első intézkedésekre már jövőre sor kerül. Maximalizálják a motorok és azok alkatrészeinek – így a fékeknek, váltóknak és felfüggesztéseknek – az árát, a tervek szerint a jelenlegieknél jóval olcsóbbak lesznek.
A motorok eladási és bérbeadási árait is maximalizálják és egységesítik, ezzel azt próbálják megelőzni, hogy a gyártók fejlesztési költségei túl magasra emelkedjenek. A MotoGP-hez hasonlóan pedig a Superbike világbajnokság versenyzői számára is korlátozzák a szezon során felhasználható motorblokkok számát – azt még nem tudni, hogy mennyire, és egyelőre azt sem jelentették be, hogy milyen büntetésre számíthatnak azok, akik túllépik a keretet.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.