A Honda motorkerékpár-részlege általában domináns szerepet tölt be azokon a piacokon, amelyeken jelen van. India talán kicsit kilóg a sorból, ott ugyanis csak a harmadik legnagyobb részesedéssel bírnak a piacvezető Hero és a Bajaj mögött. A japánok 2015-re átvennék az első helyet.

A Honda már több gyárat és egy kutatás-fejlesztési bázist is létesített a dél-ázsiai országban, valamint kereskedői hálózatát is folyamatosan bővíti. Ahhoz azonban, hogy céljukat elérjék, további lépésekre van szükség, így a csúcskategóriás motorok helyi összeszerelését tervezik.
Indiában már jelenleg is forgalmazzák a CBR 1000 R-t, a CBR 1000 RR Fireblade-et, a VFR 1200 F-et és a VT 1300 CX-et, ám ezek a magas vámok miatt igen drágák, a CBR 1000 R például nagyjából 5 millió forintnak megfelelő rúpiába kerül. Jelentős árcsökkenést tenne lehetővé, ha a Honda ezeket a kisebb, olcsóbb motorokhoz hasonlóan ezeket is helyben szerelné össze.
Arról még nem beszéltek a Honda képviselői, hogy mely motorokat szerelnék össze az indiai gyártósorokon, de elképzelhető, hogy a CBR 500 R-rel kezdenének, és csak később térnének át a nagyobb köbcentis gépekre.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.