Az ideális motor B125-höz
A következő hónapokban megpróbáljuk több oldalról bemutatni a 125 köbcentis motorok és robogók ezerszínű világát, hogy mindenki megkapja a megfelelő válaszokat a kérdéseire, mielőtt B-s jogosítványával benevez az ötórás továbbképzésre, amelyet követően választhat egy céljainak megfelelő, 11 kilowattnál nem nagyobb teljesítményű motort.
Íme, itt az egyik legszebb interpretációja nyolcadliteres a kategóriának, ezúttal a Yamahától, egyenesen a Tokyo Motor Showról. A korábban bemutatott gyári képek után, több részletet is megtudtunk az Y125 nevű koncepciómodellről. A kerékpárok és motorkerékpárok közt lavírozó, rendkívül szép kidolgozású Yamaha nem más, mint a cég legelső motorkerékpárja, az YA-1 modern változata. Ledes első lámpája és központi hátsó rugóstagja azonnal elárulja, hogy modern retro motorról van szó, nem pedig egy ötven éves restaurált példányról.
A Moegi fantázianevű Yamaha motorja rém egyszerű, négyütemű, léghűtésű, OHC vezérléssel és a lehető legkisebb belső ellenállású alkatrészekkel. Ez a minden ponton látható egyszerűség nagyon jól áll a kortalan Y125-nek, hiszen légies formáihoz tökéletesen illeszkedik az apró blokk, a rövid hűtőbordákkal és a csinos kipufogóval. Pontos teljesítményadatot nem ad meg a gyár, de úgy sejtjük, a blokk alapját az YBR125-ből kölcsönözték, amely 10 lóerős. Ha így van, szenzációs menetteljesítményekre lehet képes az Y125, hiszen tömege csupán 80 kiló. Így nem is csoda, hogy fogyasztása, a gyár szerint, kevesebb mint 1,5 liter száz kilométerenként. Szintén zseniális ötlet, hogy hagyományos lánc helyett, sokkal tisztábban működő fogasszíj hajtja a hátsó kereket. Viszlát, koszos öltönynadrág.
A Yamaha korábbi merész típusait, például a Trickert ismerve, nem lennénk meglepve, ha a művészi vonalvezetésű koncepciómotor mögött ott lapulna egy nagyszériában gyártható típus, amely ugyan nem ennyire kifinomult, de mégis imádnivaló, illetve megfizethető hétköznapi közlekedési eszköz lehet.
Amíg a japánok elszánják magukat, gyönyörködjenek az idei év talán legszebb motorkerékpárjában és számolgassanak, mennyivel olcsóbb lehetne a közlekedés, egy sokoldalú, százhuszonöt köbcentis géppel.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.