Tervezési hiba a csúcs-Yamahán
Világméretű visszahívási akciót indított a Yamaha, miután konstrukciós hibát fedeztek fel legdrágább modelljén, a Vmaxon. Az akció keretében a kultikus típus összes 2009-ben, illetve 2010-ben gyártott példányát szervizbe rendelik, ahol megvizsgálják, és kicserélik a V4-es blokk olajszivattyúját. Az alkatrész rendellenes kopása következtében kritikus szintre csökkenhet, vagy akár meg is szűnhet az olajnyomás, ami végzetes hibát okozhat a kétszáz lóerős motorblokkban. A probléma állítólag főként azokon a Vmaxokon jelentkezhet, amelyeket hideg állapotban, magas fordulaton használnak.
A Yamaha magyarországi importőrének tájékoztatása szerint az itthon eladott 17 motorból 14 példány érintett az ügyben, tulajdonosaikat pedig már értesítették a teendőkről. A hivatalos márkakereskedésben vásárolt Vmaxokon elvégzik a javítást és a szükséges ellenőrzéseket.
Nem ez az első eset, hogy visszahívási akciót hirdetnek legerősebb Yamahára. Korábban a 2008 és 2009 közt gyártott Vmaxokat rendelték szervizbe, hogy ellenőrizzék és javítsák a ride-by-wire rendszer egyes elemei, a gázmarkolat-, illetve a fojtószelep-szenzor közti kapcsolatot. A hibás példányokon az alapjárat egyenetlensége okozott kellemetlenségeket.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.