Az amerikaiak elkészültek, a Motus beszáll az üzleti harcba. Korábban már beszámoltunk a tervezés és a próbapados tesztelés fázisairól, most megérkeztek az első képek az ünnepélyes bemutatóról is.
A 160 lórős gép neve latinul mozgást jelent: a dinamizmus jegyében egyből két típussal, az MST-01-gyel és az MST-R-rel érkeznek – mindkettőt 1650 köbcentis nyomórudas V4-es hajtja. Célkitűzésük, hogy ne csak a megszokott kéthengeressel azonosítsák a kontinenst.
Ugyan a Motus székhelye az alabamai Birmingham, a bemutató Detroitban volt a gyártásban közreműködő Pratt & Miller főhadiszállásán – többek között ők készítik a gyári Corvette versenyautókat is.
A sajtótájékoztatón elhangzott: céljuk a sportos túrázók megszólítása, aminek érdekében optimális üléshelyzetet igyekeztek kialakítani. Az ergonomikus tervezés mellé feszesen komfortos futóművet választottak: a 01-es alapverzión Marzocchi rugózó elemeket és Hayes fékeket találunk. A sportosabb R-re csúcskategóriájú Öhlins futóművet és Brembo fékrendszert ígérnek.
A 17-es alumínium felniket az olasz Marchesini szállítja, amelyekre a Michelin Pilot 3 gumiját húzzák. A térhálós váz anyaga króm-molibdén, az idomok szénszálasak. A tengelytáv 1473, a motor teljes hossza 2130 milliméter. Az ülésmagasság 78,7 centi, míg a száraz tömeg 227 kiló.
Az amerikai V4-es tömeges elterjedésétől nem kell tartani, hiszen ára 30 ezer dollár, vagyis 5,8 millió forint lesz. A kíváncsi motorosok először az éppen zajló Daytona Bike Week-en találkozhatnak a géppel. Az idei év a prototípus tesztelésével telik majd el, a végleges verzió értékesítése előreláthatólag 2012-ben indul.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.