A villanyos is lehet szép
Az elektromos motorok elterjedésének egyik legnagyobb ellensége a furcsa külsejük – rengeteg formatervező gondolja úgy, hogy ezeknek a környezetkímélő járműveknek valami extra, jövőbemutató test dukál. A Zero Motorcycles, hála Istennek nem így csinálja.
Annak ellenére, hogy a cégben az utóbbi időben számos változás történt, megtartották a jó irányt. Ugyan az alapító, Neal Saiki távozott a cégtől, de Gene Banman tovább viszi a megkezdett munkát, amiben a friss, kétmillió dolláros alaptőke-emelés is segíti. A Scotts Valley-i gyár célkitűzései megmaradtak: nagy hatótávolságú és szerethető külsejű elektromos motorok gyártása aszfaltra és terepre.
Az új modelleken már gyorstöltő is található, amellyel a J1772-es nyilvános „kutakhoz” is csatlakoztatható – fele idő elég a feltöltéshez. A városi motorosoknak ideális lehet a Zero S: 4,4 kWh-s lítium-ion akkumulátorai 93 kilométeres hatótávolságot biztosítanak – az élettartamuk 120 ezer kilométer. Az alu váz mindössze 8,8 kiló, az össztömeg 135 kilogramm. A hátsó kerékhez szíj viszi az erőt – a hajtásért kényszerlevegő-hűtéses, egyenáramú állandó mágneses elektromotor felel.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.