Úgy tűnik, a Harley-nak nem elég, hogy éppen talpra álltak: szeretnék, ha gazdasági stabilitásukat továbbra is megőrizhetnék. Ennek kulcsa a drága amerikai munkaerő ázsiai pótlása. Már eddig is több alkatrész készült külföldön, de a gyár aktuális tervei szerint ezután komplett motorokat is összeszerelhetnek Indiában.
Red Copes, a nemzetközi értékesítési csoport igazgatóhelyettese elmondta, hogy ezzel csökkenhetnének az árak, másrészt belépnének a világ második legnagyobb motorpiacára. India százszázalékos büntetővámmal sújtja a külföldieket – ezt kikerülve rengeteg új vevőhöz jutna el az Ázsiában is becsült márka.
Jelenleg a HD termelés 32 százalékát adják el külföldön. Ahhoz, hogy versenyképességük javulhasson, a terjeszkedés mellett okvetlenül hatékonyabbá kell válniuk – a milliárdos India ideális helyszín, hisz gépipari feltételei és erősödő vásárlórétege gyártási és eladási szinten is lendíthetne a statisztikán.
Néhány héttel ezelőtt megnyílt az első három Harley-Davidson képviselet. Erre évtizedekig nem volt lehetőség, hisz tiltották a nyolcszáz köbcentinél nagyobb motorok importját: a 883-as Sportstert sehogy sem tudták átszuszakolni az alacsonyra tett léc alatt.
Több gazdasági elemző a Royal Enfield példáját hozta föl – először ők is csak a gyártás egy részét helyezték át, hogy odahaza a fejlesztésre és a modernebb típusokra maradjon kapacitás. Az eredmény ismert: az angol gyár már rég eltűnt, míg Indiában még mindig gyártják az egyhengeres Bulletet.
Sokan aggódnak, hogy ha a bebetonozott amerikai márkát kiszakítják környezetéből, eltűnik annak exkluzivitása és megkopik fénye. Van rá esély, de a nyomás nagy, hisz a vevők egy része olcsón szeretne klasszikus léghűtéses V2-est, míg a másik fele státuszszimbólumként gurítaná maga alatt a túlárazott amerikai álmot. Valaki biztosan szomorú lesz.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.