Úgy tűnik, a Husaberg szerepe a divattal szembefordulás: amikor mindenki a kétüteműeket sztárolta, ők négyüteműeket gyártottak, amikor kis híján eltűntek a kétüteműek, ők eddigi álláspontjukat feladva csak azért is kihoztak egy szelep nélküli blokkal készült sikítót – a cég 22 éves történetében erre még nem volt példa.
Az új enduró a TE típusnevet kapta: rögtön két verzió, 250-es és 300-as érkezett. A versenygének természetesen megvannak, hisz pont a sportolók igényei hívták életre az új Husaberget. Sokaknak nem felelt meg az üzemórás négyüteműek magas karbantartási költsége, mások az igazán robbanékony karaktert hiányolták.
Mióta a KTM megvásárolta a svéd márkát, számos előremutató fejlesztés történt. Ilyen a négyütemű FE és FX gépek előredőlő blokkja, de ide sorolhatjuk a piac egyik legjobbjának tartott vázat és futóművet is. Ez a modell viszont az osztrákok termékpalettájához idomul – az egyhengeres alapja megegyezik az EXC kétüteműekkel.
A TE-k önindítót kaptak és kifejezetten méretes, 11 literes üzemanyagtartályt: akár hosszabb hegyi kalandozásra is alkalmasak. A váltó hatfokozatú, a féket a Brembo, a futóművet a WP szállítja – a hátsó rugóstag megkapta a márkatársak PDS rendszerét. Egyelőre TS, vagyis gyári supermoto nem várható. Mivel a Husaberg a KTM prémiummárkája, ezért az árak picivel a narancssárga terepesek fölött lesznek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.